Emne: Nybyggeri.
Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 30th June 2009, 11:02 AM
minutes minutes er offline
Senior Member

Registreringsdato: Dec 2008
Standard Nybyggeri.

Nu hvor det står klart for alle at boligmarkedet ligger underdrejet, burde dette da ikke have en afsmittende effekt på typehus firmaerne (altså dem som ikke er lukket, eller på vej til det). Boligpriserne er gået markant ned, men når jeg ser prislister fra typehus firmaerne er det som om dette ikke er gået op for dem endnu, Fm-Søkjær kører med samme prisliset som 2008 det samme gælder Helle-huse og Eurodan. Det er muligt at man kan krejle sig til bedre priser (er der nogen som har erfaring med dette?), men burde virkeligheden ikke stå dem så klart, at de melder deres priser korrekt ud? Personligt tror jeg at den producent som først tager toppen af prisen pga billigere byggematrialer, lønninger og omkostninger i det hele taget, bliver vinderen på den lange bane.

Personligt står vi overfor at bygge, men efter at have talt med de forskellige byggefimaer for hvem det endnu ikke er gået op for, at verden ser anderledes ud end for 2 år siden har vi valgt at stå for byggeriet selv (vi har dog endnu ikke påbegyndt projektet pga travlhed).

Nu bor vi så i en lejlighed og måske dette er en god løsning, for det kan jo være at typehus firmaerne på et tidspunkt indser at deres priser ikke er korrekte (set med en boligsælger, som måtte slå 18% af).

Hvis nogen skulle have erfaringer med gode, realistiske og økonomisk velfunderede typehus firmaer som har den rette pris på produktet hører jeg gerne.
Besvar med citat