Se enkelt indlæg
  #16 (permalink)  
Gammel 18th September 2007, 09:45 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Den Amerikanske central bank har sænket renten fordi den Amerikanske økonomi er i en historisk dyb krise på en bred front.
Kollapset i den amerikanske finansverden udspringer direkte af en overophedning af visse markeder hvor den primære årsag udsprang af et urealistisk prissat boligmarked, finanseret af en astronomisk gældssætning i meget sårbare lånetype (supprime) som ikke er set tidligere i verdenshistorien.
Kollapset i den Amerikanske boligsektor er så omfattende at selv en halvering af den nuværende rente får ringe effekt på den front foreløbig.
Den kan tilgængæld skabe optimisme i andre dele af finansverdnen her og nu, og muligvis stabilisere finans sektoren . . . . for en periode.
Den stabiliserende effekt vil nok kunne ses på aktie markedet fra morgenstunden, hvor mange banker genvinder en del af deres tab på aktiemarkedet.
Havde nogen håbet på en Rentesænkning fra ECB, fordi den Amerikanske central bank sænker den toneangivende rente med 0,5 basispoint så kan de godt tro om igen.
ECB er overhovedet ikke intereseret i en rentesænkning, tværtimod, ser de at finansmarkedet stabiliseres så er jeg overbevist om at vi får en rentestigning på 0,5 basispoint til Dec fra ECB.

Der er dog noget der efter min mening overskygger hele denne debat om renten, det er udmældingen fra The Bank of England.
At den Engelske stat og dermed det engelske folk skal stå klar til at betale for en helt igennem uetisk og grisk udlånspolitik, uden hensyn til landets ve og vel. Det er for mig det mest foragelige jeg har opserveret i nyere tid, og får mig til at tænke på Prins John fra Robin Hood filmene, hvor harnisk klædte riddere opkrævede/stjal penge fra de hårdtarbejdene bønder, for at de smækfede Barons/godsejere (i nutiden banker) kan gøre som det passer dem.
Det er helt uhørt
Besvar med citat