Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 19th May 2010, 12:54 PM
Skyblue Skyblue er offline
Moderator

Registreringsdato: Apr 2007
Lokation: 2860
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af spinoza Se indlæg
Well .. det er da en slags start. De rigtigt upopulære tiltag lister de sig indtil videre udenom. Og der er trods alt noget mere kød på den end SSF's kaffepauseplan.

Jeg er dog også enig i, at den er ganske optimistisk i sine forudsætninger. Men nu er der jo heller ingen, der siger, at vi kun skal have en pakke. Der støder givetvis flere til hen ad vejen.

At beskære politikernes og ministrenes løn har en god signalværdi, men batter naturligvis ikke det store i budgettet. At beskære ministerierne lyder som en glimrende idé, der er tydeligvis en del at hente der. Der udvikler sig altid en masse slack i organisationer, offentlige som private, der kører i alt for mange år med lønstigninger og jobsikkerhed. Så der er givetvis basis for lidt forårsrengøring i medarbejderstaben.
Jeg synes symbolværdien med ministrene er stor. Hvis de havde skåret sig selv i løn med say 20%, så ville de have kæmpe meget moralsk overtag i forhandlingerne med diverse organisationer. Ikke at de 20% ville overhovedet kunne ses i budgettet, men fordi de så selv har vist offervilje og signaleret at det her er alvor. .. Noget jeg tror de ikke rigtigt har fattet ude i kommunerne.

Se sidste år havde vi et underskud på 100 mia. og alligevel kan kommunerne ikke holde deres budgetter? Det ville have min fulde forståelse hvis man fratog de lokale amatørkonger enhver indflydelse på budgetterne.

At skabe en god debat
Besvar med citat