Se enkelt indlæg
  #20 (permalink)  
Gammel 29th December 2007, 12:18 AM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af hcgn Se indlæg
Det var glædeligt at se at dollarens nedtur fortsætter, og at guld og olie klare sig rigtig fint.

Det er hævet over enhver tvivl at den amerikanske centralbank køber statsobligationer i astronomiske mængder, for at forhindre et finansielt sammenbrud. De kan få så mange obligationer at man tror det er løgn. Men når sælgerne vil have deres penge udbetalt i jpy og Eur, så kommer problemet! Hvor skaffer de udenlandsk valuta fra?

Jeg anser det for en fatal fejl, at centralbanken i USA har sænket renten, for at redde aktiemarkedet, da dette tilskynder til tilbagesalg og vil skabe en totalt uholdbar situation omkring de amerikanske valutareserver, som må blive massivt negative. En for lav renter medføre også dollarsalg generelt, og de eneste købere i dollars jeg kan få øje på er USA selv.

Nu sætter vi guldprisen op til 1000 $ og olie kommer i $120, så må vi se om interessen for amerikanske statsobligationer stadig er til stede. Jeg tvivler.

S&P burde nedgradere USA's kreditværdighed til B-. At give en kronisk og hastigt voksende gælds og underskudsøkonomi AAA er fuldstændigt absurd.
Jeg er ening i at bruge renten som forsvar mod den igangværende recession og kommende Depression har været forkert.
Den havde måske virket hvis det havde været en "almindelig" lavkonjunktur som USA skulle igennem, med denne gang er det et historisk fejlslagen spekulativt investerings projekt på global plan, med tusinder og atter tusinder af mia som er fuldstændigt tabt. Sådan et anslag mod finansverdnen og verdensøkonomien er man nød til at takle på en helt anden måde.
Besvar med citat