Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 16th January 2008, 11:52 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Ja mange har brugt det agument at det er en mulighed for at få afviklet den dyre del af et lån.
Det er dog min overbevisning at afdragsfriheden blot har pumpet priserne op på boligmarkedet og har været medvirkende til en vandvittig inflation på boligpriserne de senere år.
Hvis der nogensinde har været en fordel ved afdragsfrihed, så forsvandt den meget hurtigt. Konsekvenserne af denne voldsomme overvudering af boligpriserne ser vi nu, og vil se i lang tid frem, i form af øget antal af tvangsauktioner og et boligmarked som står overfor en meget voldsom priskorrektion . . . nogen vil måske kalde det et kollaps.
Jeg ville aldrig selv have købt min ejerlejlighed ved hjælp af "såkaldte" afdragsfrie midler, markedet fungerede fint inden dette blev indført, stabiliteten på boligmarkedet var højst sandsynligt forblevet intakt, og alle de ti-tusindvis af nye boligejere der ser deres ejendomsværdi forsvinde med raketfart kan takke en stor del af dette på "afdragsfrie" lån.
Afdragsfrihed har kun givet en illusion af en fordel . . . de eneste der har haft fordel af disse kreative lånefinanseringer er os som har været på boligmakedet et stykke tid, som har fået pumpet friværdierne op på et uhørt niveau . . . men som sagt er vi i en større korrektionsfase på det område.
Besvar med citat