Se enkelt indlæg
  #22 (permalink)  
Gammel 5th May 2011, 08:14 PM
Spazial Spazial er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2011
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Jydepigen Se indlæg
Jeg synes godt nok der er mange der er hårde i flinten her i tråden.. uanset om i har ret eller ej, kommer der gentagne personlige nedladende bemærkninger til TO.

Jeg har selv overvejet muligvis en kort periode, at benytte mig af en fremlejet lejlighed. Det, der undrer mig i denne debat er, at udlejer åbenbart ikke har nogen rettigheder - blot fordi man udlejer som privat person - har jeg ret i den antagelse? Kan en lejer misligeholde lejemålet som det passer vedkommende, uden at få en afregning?

Der er jo rigtigt mange unge, der må fremleje mens de er på udveksling o.s.v. - rige er de jo ikke ligefrem, så det er forståeligt - og da også en fordel for dem der har behov for en midlertidig bolig. At der så er nogle der misbruger udlejers tillid - kan da godt vække min "medlidenhed" om i vil

Ret eller uret - så er det ikke med forventning om at ens lejlighed bliver misligeholdt, at man udlejer. Forståeligt nok at TO vælger at udleje for et år - mange udlejer bare for nogle måneder.
Det er bare en dårlig ide at udleje privat. Det er sådan desværre lidt kendsgerningerne. Det lyder måske hårdt nogen af de ting der bliver sagt herinde, men de er virkeligt ment i bedste mening fordi det netop er så risikabelt at udleje og bordet fanger altså med en kontrakt.

En lejer kan smadre ens lejlighed til uigenkendelighed og bare lade være med at betale regningen. Ja, hvad gør man så..? En lejer kan også smutte i nattens mulm og mørke og man opdager først 2 måneder senere at der altså ikke er betalt husleje og det må man selv sørge for imens man skal have en advokat på for at kradse pengene ind - og det er dyrt samtidigt med at man nok aldrig ser de penge alligevel. Så står man også med håret i postkassen. En lejer kan også tage det hele forbi huslejenævnet og få det gjort tidsubestemt så man aldrig kan få lejligheden solgt.. ingen vil købe en bolig m. lejer eller bare få huslejen sat ned så man mister 4000 om måneden på at leje det ud. Eller begge dele.. eller alle ovennævnte. Det er virkeligt højrisiko at gå ind i som privat menneske.

Du er, som privat udlejer, mere eller mindre retsløs og det er i høj grad for at undgå spekulation i at opkræve 12.000 i husleje til noget man selv kun betaler 4000 for. Det er simpelthen et stort skrigende "LA' VÆRE". At nogen så gør det alligevel.. er altså for deres egen regning. Uanset om kontrakten er indgået for 'begge parters fordel' så er det udlejer der i den situation står med stort set hele risikoen. Jeg har ikke ondt af udlejere, de tager chancen uanset at de ofte ikke aner hvad de egentligt går ind til. Det kan de så tjene på eller holde privatboligen kørende indtil et salg.. men de kan også miste meget på det. Det burde de have sat sig ind i før de tog en beslutning om at udleje.
Besvar med citat