Se enkelt indlæg
  #15 (permalink)  
Gammel 8th August 2011, 11:31 PM
dkguy66 dkguy66 er offline
Member

Registreringsdato: Jul 2011
Standard

@ Tobiasen

Bemærk venligst, at jeg omtaler lige præcist ejeren af den omtalte andelslejlighed som lille grådig. ikke andre.

Iøvrigt er det da en ordentlig gang ævl du skriver. Så pakken med tudekiks er vist på sin plads ved din side.

I din lille tårevædede historie, om din egen lejlighed, glemmer du nemlig lige at fortælle det vigtigste. Stod den tom 1 år, fordi du ikke kunne sælge den på grund af din pris, eller stod den tom, fordi du ikke lige var sikker på at kæresten var den rigtige?
1. Stod den tom et år fordi du ikke kunne sælge den, kunne du jo heller ikke leje den ud, eftersom du jo forventede at den blev solgt helst hurtigst muligt. jSå det er jo et hyklerisk "set i bakspejlet" argument. Lige til at sk... i.

2. Var det for at have noget i baghånden, hvis kæresten alligevel ikke var den rette, hvad ville så den "rimelige" leje have været ? Lad mig gætte på, at du ville have betalt renter, afdrag, bidrag, og andre faste udgifter i forbindelse med boligen. Måske endda uden at kompensere for rentefradraget, du selv ville beholde?

Måske ville du gøre som andre, bo hos kæresten, men officielt have din adresse stående i din lejlighed, mens den udlejes, så du på den måde, ikke beskattes af lejen, og dermed også fortsat opretholde rentefradraget.

Måske er du en venlig og flink person, men tro mig, de ovenfor næsvnte eksempler, er nogle du kan finde dagligt i dagens Danmark.

Og som sagt, hvorfor skal en lejer betale en formue blot fordi en anden ikke kunne købe fint og dyrt nok, eller ikke kunne sælge til den krævede pris?

Og går vi udenfor Kbh og Århus, så er der rent faktisk ledige lejligheder at få ret hurtigt. Og selv her i Århus hvor jeg bor, har boligforeningerne faktisk særlige ventelister, med fortrinsret, til tilflyttere som er i beskæftigelse.

Og hvorom alting er, så er det hverken moralsk eller juridisk i orden at tørre ens egen store boligudgifter af på en lejer, uanset hvad.

Jeg kender alt for mange, der er blevet screwed, af udlejer, hvad enten det er en bolighaj, eller en privat, der lejer sin store dyre lejlighed ud på værelsesbasis, og som sjovt nok stadig har sit eget navn stående på postkassen, for på den måde, at opnå de nævnte fordele, rentefradrag, reduceret eller ingen beskatning af lejeindtægten. Så derfor har jeg ikke så stor respekt for argumenter om lettelse i lejeloven. Blot spørg LLO om antal sager om alt for høj leje.
Besvar med citat