Se enkelt indlæg
  #4 (permalink)  
Gammel 21st May 2007, 10:26 PM
Skyblue Skyblue er offline
Moderator

Registreringsdato: Apr 2007
Lokation: 2860
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Beond Se indlæg
Endnu en post der bare burde skrives i CAPS!
Ja jeg beklager men det er endnu et eksempel på at der tages patent på sandheden.
Det lugter mest af at der håbes på det værste for andre, hvilket jeg synes er rigtig skidt.
Det er en uhyre kompleks situation der ikke bare kan rundes ned til et par linjer, der måske eller måske ikke, har noget med sandheden at gøre. Desuden er det slet ikke så simpelt at sammenligne ejerboliger og andelsboliger. Nu har vi jo eksempelvis slet ikke et liberalt andelsboligmarked i Danmark.
Jeg er tilbøjelig til at være enig. Det er ok at folk har en mening om opgang eller nedgang, men kunne man ikke prøve at påklistre argumenter på evt. påstande? Det ville gøre debatten mere saglig. Og selvom jeg ikke håber det samme som Beond mht. husmarkedet, så er jeg enig i at det er et meget komplekst marked, og det kan for så vidt være både 50% oppe eller 50% nede om 5 år.

Så.. Norge er et par år bagud i forhold til Danmark fordi?? Det forekommer mig da ud fra beskrivelsen, at de er foran hvis de allerede har haft et crash som kom efter en lignende liberalisering. Men jeg ved det ikke.

Giver det overhovedet mening at sammenligne Norge og Danmark? Hvad er priserne på håndværkere, skattefradrag, gns. indkomst, lånemuligheder osv. osv.? Det er jo nemt nok at pege på de omkringliggende lande og sige at huspriserne er højere der, men hvis deres skatter er lavere, deres rente er lavere, deres ............ så giver det knap mening, andet at man kan se på den forholdsvise virkning af indførelse af diverse låntyper med mere..

Som jeg forstår OP, så mener han at i Norge har de allerede haft liberalisering af andele, afdragsfrie lånemuligheder med mere, og det førte til et crash hvor folk måtte sælge huse for 1. kr. Det kunne sikkert godt ske her også, men det er vel næppe den eneste mulige fremtid

Men Bubbletrouble: hvad mener du man skal gøre for at undgå et crash?
Besvar med citat