Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 11th May 2012, 01:45 PM
Peter1234 Peter1234 er offline
Junior Member

Registreringsdato: May 2012
Standard Ny Huseftersynsordning - bli'r det nemmere?

Jeg har lige læst en artikel, der omhandler den ny Huseftersynsordning. Angiveligt beskyttes forbrugere bedre (læs: boligsælgere og købere) med indførslen af denne ordning, om end nogle frygter, at ordningens prisen betyder, at flere vælger den fra.

I artiklen er følgende aktører nævnt: Dansk Ejendomsmæglerforening, Forbrugerrådet, Folketinget, "De store forsikringsselskaber", Realdania, Justitsministeriet, Forsikring & Pension.

Forbrugerne fremgår qua en undersøgelse udført af Vilstrup.

Jeg tillader mig at stille et potentielt naivt spørgsmål; Hvor er forbrugerne henne i udformning/indførsel af denne ordning? Syv (7) aktører med vidt forskellige interesser vurderer forbrugernes behov og præferencer.

Givet, forbrugerne er ikke udelukket i debatten, men det slår mig alligevel, at succeskriteriet for "endnu" en ordning ikke udelukkende er prisen, men også den forøgede kompleksitet, der medfører. Det bliver ikke mindre besværligt at overskue bolighandelsprocessen, medmindre du besidder særlig viden/arbejder indenfor felten.

Jeg mener hermed også, at diverse (7) aktører i høj grad arbejder for egen vindings skyld - ikke forbrugerne. For hver ny (kompleks) ordning øges behovet for aktørernes respektive ydelser. At det så er klædt ind i "Forbrugerbeskyttelse", det kan man mene om, hvad man vil.

Hvad tænker I andre?

PS: Link til artiklen
Besvar med citat