Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 12th July 2012, 04:58 PM
begbie begbie er offline
Member

Registreringsdato: Oct 2007
Standard Køb af sommerhus på tvangsauktion - dårlig idé, eller?

Jeg har opdaget er at der flere nyere sommerhuse der kommer på tvangsauktion i mit lokalområdet.

F.eks. et sommerhus på 97kvm., off. vurdering 1.000.000.
Højste bud ved. 1. auktion: 560.000.

Jeg er selvfølgelige klar over at der løber en række ekstra. omkostninger i form af største beløb og sikkerhedsstillelses, men hvis prisniveauet ikke stiger markant i 2. auktion, så kunne man ende med at få sådan et hus til f.eks. 650.000-700.000.

Vi bor i eget hus, hvor vi afdrager fornuftigt på boliglån og realkreditlån. Men vi har ikke noget kontant opsparing som ville kunne hjælpe os ret meget med sådan et sommerhusprojekt. Vi skulle altså låne stort set det hele til sådan et projekt, og der er selvfølgelige kun de 60% med realkredit.
Men hvis banken er med på sådan et plan, så kunne det vel finanseres afdragsfrit til et fornuftigt beløb pr. måned.

Men jeg skal ikke skjule at der også ville ligge motiver til enten udlejning eller videresalg på ordinære betingelser, altså renet økonomiske bagtanker bag sådan et projekt.

Idéen er ikke vendt med banken, men jeg ville lige høre hvor fornuftigt (eller ej) det lød her på forummet, her inden jeg evt. går videre med det.

Det kan selvfølgelige også være priserne kommer så højt op under 2. auktion at det slet ikke bliver relevant.
Besvar med citat