Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 22nd April 2008, 05:08 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Jeg vil gerne appelere til at man ser bort fra sin egen personlige situation, når vi her ser hvordan finansverdnen til stadighed får lov til at spille hazard med verdensøkonomien af i sidste ende vores fælles værdier.
Når vi snakker om boligmarkedet og det at have tag over hovedet er det en af grundpillerne for vores samfund, og bør være en af de mindste bekymringer et menneske bør have i hverdagen . . . flere års uforsvarlig økonomisk politik har dog formået at gøre denne afgørende del af tilværlsen til et reb om halsen som ved blot den mindste sidevind vil brække halsen på 95% af ny boligejere, og muligvis også boligejere som har været længere på markedet.

Som Peter er inde på er Bank of England tilførsel af matador penge et soleklart bevis på at realøkonomien og boligpriser overhovedet ikke hænger sammen i store dele af UK, ligesom vi ser i USA, og i stigende grad i andre lande, specielt i Europa.
Jeg kan dog berolige Peter at om så Bank of England tilføre tusinder af mia pund, bliver resultatet det samme i sidste ende, da de økonomiske forhold der skaber balancen i verden går i hver sine retninger, og som blot forøges ved brug af matador penge og falskmønteri.
Jeg vil dog give Peter ret, HOLD JER FRA AT KØBE EJERBOLIG, også i Danmark, der er kraftige korrektioner på vej, uanset indgreb fra nationalbanker mm, selv en tilførsel på over 50.000 mia fra G7 landende kan ikke forhindre et økonomisk monetært sammenbrud nu.

Jeg har længe set mig ond på FED, for deres økonomiske tåbeligheder, og deres fastholden i illusionen af værdier, som er totalt kollapset nu, uanset deres tilførsel af matadorpenge og falskmønteri, samt deres løgne og bedrag, og direkte embedsmisbrug af værste grad. Det eneste de har formået er at gøre tilværelsen endnu værre for verdensamfundet ved at devaluere verdensvaluta og derved fordyre basale vare for verdens befolkning.
Nu hvor Bank of England er hoppet i samme sorte hul, som jeg for længe siden havde peget på, ja så er min harme overfor centralbankerne fået endnu et nøk op, og kun ECB ser ud til at forstå hvordan en fornuftig konfrontation med en verdenshistoriske økonomisk krise skal håndteres, selvom de har begået et par fodfejl.

Det som FED og BOE i øjeblikket laver vil jeg betegne som økonomisk Terrorisme, og forræderi overfor verdenssamfundet.

Sidst redigeret af Gorrion : 22nd April 2008 kl. 07:02 PM.
Besvar med citat