Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 3rd January 2013, 11:05 AM
thsv thsv er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2008
Lokation: Vestegnen
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Polemides Se indlæg
I maksimerer jeres afdrag på gælden med det nuværende lån.
Medmindre vi får det store brag, hvor euroen kollapser, vil renten fortsætte med at være lav, så længe krisen kradser og regeringen vil "skabe vækst"
(i hvert fald taler de meget om det - reelle tiltag ligger det lidt sværere med - specielt når man er forelsket i grønne afgifter)

Siden introduktionen i 1998 har F1-renten kun to gange været oppe og snuse til 6%.

Realkreditrådet - Obligationsrente

Så mon ikke I står jer bedst ved at fortsætte med F1T? Medmindre det giver jer en bedre mavefornemmelse at låse lånet fast. F.x med et 2.5% 20 år?
Dit argument holder ikke vand, da F1-renten blot skal være over renten på de 2,5% i gennemsnit for at F1-lånet bliver dyrere over de næste 20 år.
F1T-lånet sikrer et meget højt afdrag, sålænge renten er lav, men en nettoydelse som 2,5% 20 år sikrer jo ikke mod rentestigningertil 4-5-6% i fremtiden, en situation hvor 2,5% lånet vil falde i kurs. Omend det bliver mindre end et 30-årigt lån.

Bemærk dog at nettoydelsen på F1T-lånet vil falde, når renten stiger, grundet løbetidsforlænglesen.
Jeg ville nok blive i F1T-lånet og spare omlægningen, men stod jeg som ny låner med frit valg ville jeg vælge det fastforrentede lån.
Besvar med citat