Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 12th January 2013, 01:51 PM
TARA68 TARA68 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2012
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af BobDylan Se indlæg
Hvis bare det var så nemt...
Nu betaler man heldigvis ikke ejendomsskat af den samlede grundværdi, men af skatteloftsværdien, som er en fremskrivning af værdien i 2002. Denne værdi fremgår desværre ikke af skattebilletten eller den ordinære vurdering, men alene af 1. vurderingsmeddelelse. Bliver der allerede opkrævet ejendomsskat (hvad der formodentlig gør) kan skatteloftsværdien findes ved at regne baglæns fra det opkrævede beløb divideret med grundskyldspromillen.
Ejendomsskatterne løber på med det samme, så kan ikke forestille mig, at de ikke allerede betales. Evt. kan det være en nydannet ejendom, men den er som regel udstykkes før byggeriet går i gang, så her plejer skat også at nå at vurdere før byggeriet er færdigt.

/Bob
Helt korrekt,at der beregnes et loft for både ejendomsværdiskat og grundskyld (ejendomsskat).

I forhold til et budget vil jeg nu altid bruge den fulde grundværdi i beregningen af ejendomsskatten. Det skyldes at der ift. ejendomsskatten jo ikke er et skattestop som der er for ejendomsværdiskatten (i hvert fald indtil 2020).

Det betyder at mange vil opleve væsntlige ejendomskattestigninger i mange år frem som følge af det gap der er mellem vurderingen og beskatningsloftet. Dog kan stigningen maksimalt blive på 7 % per år men lur mig om de fleste kommuner ikke vil udnytte dette for at få penge ind i den slunkne kasse.

Hvis der er et stort gap kan det blive til rigtig mange penge. dr.dk - Nyheder - Kort: Så meget stiger grundskylden i din kommune

Det er også værd at notere sig hvor høj grundskyldpromillen er da det også er en potentiel skatteskrue for kommunerne. Jo tætter på de max 34 promille denne er i den enkelte kommune desto mindre risiko for fremtidige skattestigninger.

Sidst redigeret af TARA68 : 12th January 2013 kl. 01:53 PM.
Besvar med citat