Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 29th March 2013, 07:35 AM
sst83 sst83 er offline
Junior Member

Registreringsdato: Jan 2013
Standard

Din ven har RET.

Jeg har selv gået med de samme planer om et nybygget hus, med solceller og varmepumpe, før nettomåler ordningen blev afskaffet. Min projekt blev sat på stand-by da en vej i nærheden skulle udvides. Så var området pludseligt ikke så tiltrækkende. I mellemtiden er nettomåler ordningen så lukket. Øv øv. Ærgeligt jeg ikke kom med, men hellere det, end et værdiløst hus idag.:-)

Jeg har regnet rigtig meget frem og tilbage på den nye ordning. Den er kun rentabel hvis du har muglighed at lave hele installationen selv. Men det er de færreste som kan det. Dvs. Køb udstyr i tyskland og selv sæt op. Selvfølgelig skal man også lige have køl og el autorisation som jeg dog har + en ingeniør eller tilsvarende med teknisk forståelse er heller ikke af vejen. Men hvis man vil købe sig fra det hele er min klare anbefaling - lad være,:-) behold gassen og køb et nyt kondenserende gasfyr. BR 15 energihuset har så lav energi ramme, så det nævnte alternativ med solceller vil formentlig aldrig blive tjent hjem sådan som lovgivningen ser ud nu.

Mvh
Besvar med citat