Se enkelt indlæg
  #22 (permalink)  
Gammel 19th May 2008, 12:51 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Pedersen Se indlæg
100 mia. dollars er en dråbe i havet lige nu: De vil primært blive brugt på at pleje gældsforpligtelser, og kan således ikke holde hånden under det der udgør 70% af økonomien i US (forbrug). Et andet problem er at skattelettelserne ikke er financieret, og at flere stater allerede ligger underdrejet økonomisk.

Det kan godt være økonomerne er optimistiske, men det er forbrugerne til gengæld ikke, og det er som bekendt dem der styrer showet. Jeg tror der er nogle bankfolk, som taler mod bedre vidende her ...

Jeg tror vi kommer til at opleve en hel del fra de optimistiske trommer den kommende tid, for det er afgørende for verdensøkonomien og lemmingerne på børserne at illusionsøkonomien, og de tusinder af milliarder falske matadorpenge som centralbankerne har pumpet ud i finansverdnen bliver ført videre ud til forbrugerne (på bekostning af inflation, eller nok mere stagflation).
Der er intet der peger i retning af et reelt økonomisk opsving, eller ligefrem stabilisering.
Der er millioner af tvangsauktioner i vente endnu i USA, hvor tabene fra disse slet ikke er afskrevet, og jeg tvivler enda på at alle tab fra det det hidtidige kollaps er afskrevet.
Kreativ bogføring med hjælp fra centralbanker og nationalbanker ligger et røgslør ud, som de håber på giver finansverdnen tid nok til at forfalske økonomien med matadorpenge.

Flere lande står overfor en dyb og langvarig lavkonjunktur, som dog endnu ikke har udviklet sig til en global recession . . . men det forventer jeg meget nemt kan ske.

Ligeledes er boligmarkeder i flere lande igang med en "kold tyrker" og den tager en rum tid endnu at komme igennem.
Dette vil bidrage til den økonomiske afmatning, og så kan økonomer og finanschefer råbe lige så højt de vil om bedre tider . . . .
De får ret på et tidspunkt, men der kommer til at gå lang tid (år).

Sidst redigeret af Gorrion : 26th June 2008 kl. 10:22 PM.
Besvar med citat