Se enkelt indlæg
  #30 (permalink)  
Gammel 19th May 2008, 06:33 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af doctor Se indlæg
Det ser ud til, at du og Trichet ikke er helt enige om risikoen for Europa. Jeg er glad for at Trichet tager situationen med alvor og lader renten stige, når inflationen stiger. Han mener også, at krisen bliver langvarig.

Trichet: Jeg kan ikke se krisens afslutning

Så kan vi jo håbe, at krisen ikke får så langvarige følger, idet han har set alvoren i øjnene og er klar til at kæmpe med de rette midler.

Motto: For de kommende generationers skyld.

Ja, Trichet er helt klart den der har taget det rigtige arbejdstøj på i forbindelse med denne verdenshistoriske økonomiske og finansielle krise.
Denne krise er altså stadig i tiltagende styrke, hvis nogen skulle være i tvivl, på trods af de vejr-meldinger dele af finansverdnen prøver at proklamere.

Trichet nævner selv 2runde effekter, og det er netop de sluser som USA har sat på vidt gab, overfor landets i forvejen håbløse gæld.
Selvom USA får nogle ordre tilgange og kan øge eksporten . . .lad os bare sige 200%, ja så vil det i forhold til at den Amerikanske befolkning udgør 70% af USA's bnp, svare til ca 1% af dette.
Derfor er det en håbløs 3 verdens model som USA forsøger sig at klare sig ud landets bankerot af, og jeg fristes lidt til at sammenligne den økonomiske politik med den Zimbabwe bruger (lidt groft eksempel, men alligevel).

Den nuværende svævebane som økonomien og børserne i øjeblikket hænger i holder ikke længe, og børskrakket vi har set i første kvatal af 2008, tror jeg blot er en forsmag på hvad venter.
Ligeledes er de moderate boligprisfald vi har set, kun indledningen til en længere rutsje tur ned, og det er uanset renteudviklingen i 2008 og 2009, dette er for såvel Danmark som en række andre Europæiske lande.

Vi kan håbe på at Tyskland på trods af at økonomien i landende omkring tyskland får en røv-tur, kan opretholde sin umiddelbare rubuste statur, men jeg tvivler.
En stærk tysk økonomi, kan hjælp Euro-land gevaldigt ud af krisen, hvis Trichet fastholder sin økonomiske kurs, men det er altså ikke noget der er umiddelbart om hjørnet.
Besvar med citat