Se enkelt indlæg
  #9 (permalink)  
Gammel 31st December 2013, 11:39 AM
chr. r. chr. r. er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2009
Standard

Nu vedtages og gennemføres en kloakering ikke fra år til år, og så vidt jeg kan læse mig til, er dette vedtaget i Guldborgsund Kommune i 2010, og gennemføres fra 2012 og frem til 2020. Altså får de berørte husejere en vis tidsfrist til at få deres finansiering i orden. Selv er jeg allerede varslet om kloakerings for min ejendom, hvilket indtil videre vil ske "inden 2025".

Såfremt man som borger, mere eller mindre automatisk kan låne pengene af kommunen til f.eks. kloakering, må det forventes i et område med faldende boligpriser, at antallet af husejere der vælger denne hurtigere og sikre finansierings løsning, vil være høj. Desto større prisfaldet har været, jo større er sandsynligheden for borgerne vælger den kommunale finansierings ordning.

Den pågældende husejer har desværre en så anstrengt økonomi, at han ikke har råd til nogen større uforudset udgift, hvilket ikke er holdbart. Pt mangler han trods alt kun 20.000 kr, men det er allerede nu nok til, at han ikke kan finde en løsning. At blive boede indtil den næste udgift melder sig, bliver næppe nemmere for ham at løse til den tid.

Igen, det er næppe mange kommuner råd til, og dermed får kommuner som f.eks. Guldborgsund heller ikke råd til at vedtage ellers fornuftige og fremadrettet tiltag som f.eks. en samlet kloakerings plan.
Besvar med citat