Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 6th April 2014, 03:43 PM
Heiselberg Heiselberg er offline
Junior Member

Registreringsdato: Apr 2014
Lokation: Kolding
Standard Fremleje af værelse

Hej

Min kæreste og jeg bor i en 2 vær. på 85 kvm. Vi giver 5850 + forbrug (ialt 6500 kr/md.).

Til sommer flytter jeg pga. uddannelse (hvilket ikke var planlagt, men jeg kan ikke tage den her i byen alligevel), og da min kæreste ikke kan betale huslejen her selv, vil hun gerne fremleje det ene værelse.

Værelserne er lige store (ca. 25 kvm), og tanken er så at resten skal være fællesareal. Hvordan får vi lige det til at hænge sammen rent juridisk? Vi vil gerne have at både fremlejer (min kæreste) og kommende lejer begge er sikret i tilfælde af at der skulle ske noget.

Men eftersom huslejeindtægter er skattepligtige, og at det udlejede reelt kun er 25 kvm (men med samme rådighed over køkken, badeværelse, vaskerum og kælderrum), kan det så overhovedet lade sig gøre at få det til at hænge sammen rent økonomisk?

Vores nuværende økonomi ser således ud: 6500 - 944 boligstøtte = 5556 = 2778 kr per person. Sådan skulle det helst også se ud, når jeg er flyttet ud og en lejer er flyttet ind. Men eftersom boligstøtte frafalder for begge parter (synes jeg at have læst her på sitet), og at min kæreste får en ekstra skatteregning, så vil lejen uundgåeligt blive højere for en evt. lejer - men det giver jo slet ingen mening.

Jeg håber at en venlig sjæl måske kan hjælpe med at give lidt afklaring her - vi vil også rigtig gerne høre alternative forslag.
Besvar med citat