Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 6th June 2008, 12:33 PM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard Flere huse på tvangsauktion

epn.dk - Flere huse på tvangsauktion
Kilde:epn.dk - Forsiden

Citer:
Steen Bocian, Danske Bank.

"Vi vurderer derfor ikke, at Den Europæiske Centralbanks seneste udmeldinger om muligheden for højere rente er særligt gunstig for dansk økonomi i øjeblikket," siger han.
Mon ikke han er blevet fejl citeret?
Jeg vil bestemt mene at rentestigning er godt for den generalle danske økonomi som vil have godt af en afkøling. Selvfølgelig ser det noget træls ud på boligmarkedet, men for boligmarkedets vedkommende vil det være kollapset uanset.

Citer:
Vi venter, at vi på et års sigt vil se et niveau for antallet af tvangsauktioner på 250 pr. måned. Det er højere end hvad vi har set de seneste år - men ikke skræmmende højt i en historisk kontekst," siger Steen Bocian..
Så vil jeg godt tillade mig at komme med en anden forudsigelse.
Jeg tror vi kommer op på mellem 1800 og 2000 tvangsauktioner om måneden når vi kommer over i sensommeren 2009, og det er uanset om ECB formår at styre inflationen i retning af rentesænkninger i løbet af 2009.
Kun et indgreb fra regeringen kan forhindre dette som jeg ser det, og hvorledes et sådan indgreb skal udmyntes og ikke mindst retfærdiggøres overfor samfundet er spørgsmålet . . . personligt tror jeg ikke på et indgreb uanset antallet af tvangsauktioner.
Besvar med citat