Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 2nd January 2015, 11:13 AM
Hanssing Hanssing er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2008
Standard

Takker for interessandt information ovenfor. Selvom det ikke er relevant for mig som andet end almen viden, så burde der måske være en sticky-tråd med det mest almindelige FAQ'er?

Citer:
Oprindeligt indsendt af Brannigan Se indlæg
Der er 3 tinglyste prioriteter - BRF og 2 pantebreve som ser ud til at være privatejet af CFN Invest ApS. De øvrige er udlæg, som bliver noteret på ejendommen efterhånden, som de ikke betaler deres afdrag/gæld til mange forskellige kreditorer.
Interessandt - kan alle kreditorer bare det?
Eller er det en alm. gummi-paragraf ved lånekontraktens indgåelse, at ved misligehold tages pant i debitors tinglyste værdier?

Jeg troede man indgav en foged-forretning ved misligehold, men praksis er altså at man begære pant i aktiver hvis de findes?

Citer:
Hvis pantet ikke kommer hjem på 1. auktion kan der begæres en ny auktion - herefter er det så "bordet" fanger og efterstående kreditorer bliver så ikke fyldstgjort i deres pant.
Blot for at repetere, så fordels betalingen efter den gældende auktion til pathaverne direkte efter deres orden. Dvs. man møder så mange pathavers fordringer 100% som muligt i rækkefølge?

Citer:
Konsekvenser... nej det tror jeg ikke. Det er jo kviklån (formentlig robotlån) og ikke betalte regninger til håndværkere... Kviklånerne tager så høje renter, at de kan tag disse tab.
Ja det er jo grotesk, men det giver dog lidt mere mening end min oprindelige opfattelse.

VEnligst
Besvar med citat