Se enkelt indlæg
  #10 (permalink)  
Gammel 8th June 2008, 08:12 AM
BamsesFar BamsesFar er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jan 2008
Standard

Jeg skriver helt bevidst, at førstegangskøbernes brede indtog på markedet markerer vendepunktet.

Ikke, at ingen førstegangskøbere har råd til at købe sig ind på vognen. Der er sikkert førstegangskøbere på banen hver dag.

En del førstegangskøbere skal nok også have råd til lidt af hvert, hvis de vil sætte sig lige så hårdt, som deres umiddelbare forgængere. Det tror jeg bare ikke at de vil. Hverken dem der "har råd" eller de øvrige. Der er nemlig ingen prisstigninger i horisonten til - med tiden - at rette op på evt. dårlige opstartsforhold.

Noget andet er, at rigtig mange ikke længere vil acceptere den høje boligbyrde. Livet er andet, end at at knokle for finansiere, at en sælger kan give sig til at spille golf.

I mine øjne er løbet i øvrigt ved at være kørt for i år. Hvis der ikke sker meget brede og meget massive nedsættelser, så bliver der ikke solgt ret meget mere i år. Næste chance for sælgerne bliver så næste forår / forsommer.

/BF

Citer:
Oprindeligt indsendt af moniulven Se indlæg
der er rigtig mange 1. gangskøbere, som har råd til det nuværende prisniveau for (ældre)lejligheder i københavn..... endda mange flere end folk herinde tror og også så mange at salget hurtigt vil kunne komme tilbage til et normalt stykslag igen...... disse 1. gangskøbere afventer dog markedet for mindst en langvarig stabilisering...... altså rent psykologi, der holder salget i skak og ikke så meget den økonomiske situation hos køberne.....

dette gælder dog kun ældre lejligheder, og i de tilfælde hvor projektlejligheder er nedsat tilstrækkeligt også dem .....

villaerne er stadig kun for folk som tidligere andelsejere med nogle år på bagen der ... og så også lejlighedssejere, der købte senest lige i i det nye årtusinde.....

men som salgt, der findes allerede nu rigtig mange købere, der kan gå ind på boligmarkedet, for første gang....
Besvar med citat