Se enkelt indlæg
  #22 (permalink)  
Gammel 22nd March 2016, 10:08 AM
Stranne Stranne er offline
Junior Member

Registreringsdato: May 2015
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af servusboliga Se indlæg
Jo, det kan jeg love dig for det er ;-)
Undskyld mit franske, men det er da noget forbandet sludder.....

TCP/IP en protokol til at pakke og transmittere data over f.eks PDS eller fiberkabler.
Du kan sende alt muligt via TCP/IP - heriblandt også et digitalt tv signal (IP TV), men så skal noget til at pakke det ud igen inden det når tv'et. Der kommer formodentligt tv apparater, der kan håndtere IP TV direkte om få år, men jeg har ikke set nogen endnu, med mindre vi taler om apps i Smart TV delen, som f.eks Netflix eller DR Nu

Digitalt TV sendes både via Internet (tænk TDC TV, Waoo TV og lign.) og via antennekabler gravet ned i vejen. Stofa, Yousee og andre har masser af coaxkabler i jorden som bliver brugt til digitalt TV signal.

Og hvis man har en fiberboks fra Waoo eller andre lignende selskaber, er der indbygget en coax udgang i boksen, der pakker deres internet transmitterede IP TV ud og sender det ud i huset som DVB-C på de coax kabler, man passende kan have indbygget i sit nye hus.

Jeg er i gang med at bygge, og jeg har fået trukket kabler og installeret et antennestik og et PDS stik i alle rum, så vi ikke er låst til kun at have IP TV eller kabeltv. I stue er der faktisk to sæt, så der kan vælges forskellige placeringer af TV'et. Mit hus er med ensidig taghældning uden loft, så tomrør var ikke en realistisk mulighed.
Besvar med citat