Se enkelt indlæg
  #25 (permalink)  
Gammel 22nd March 2016, 08:02 PM
Koans Koans er offline
Member

Registreringsdato: Oct 2015
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Stranne Se indlæg
Jeg har faktisk arbejdet med computere og netværk siden slutningen af 80'erne og kender ganske godt OSI modellen, men det ændrer ikke på at din antenneindgang (DVB-T eller DVB-C) ikke fatter en skid af hvad der foregår på TCP/IP protokollen.
I hvert fald ikke på mit LG tv. Det kan sagtens håndtere TCP/IP, men kun via WiFi eller Ethernet og kun ved hjælp af en app som kan lave det streamede signal om til noget som TV'et forstår.
Men vis mig et eller andet dokumentation, så er jeg da villig til at lægge mig fladt ned og erkende min(e) fejl.
Nu har jeg "kun" arbejdet med It - herunder tidligere servere og netværk (bl.a. Token Ring) siden sen-halvfemserne.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at DVB-T, DVB-C og for den sags skyld DVB-S ikke understøtter TCP/IP. Der findes mange andre protokolstakke end TCP/IP og disse er nogle af dem. Hvis man kigger i standarderne så forholder dig sig kun løseligt til OSI modellen (som i øvrigt blot er en referencemodel - den garanterer på ingen måde interoperabilitet mellem protokollag). Til gengæld siger standarderne ikke noget som helt om anvendelse TCP pakker, UDP datagrammer, IP pakker eller den slags.

Undtagelsen er DVB-IPTV. Den standard er netop lavet til TV-signaler over ethernet, WIFI eller andre af de fysiske lag hvortil der er implementeret en TCP/IP protokolstak. Hvorfor skulle man lave en DVB-IPTV standard hvis de andre standarder allerede understøtter TCP/IP?

Men ok, servusboliga. Hvis du lige gider smide os link til en standard eller andet officielt dokument hvor der står at DVB-T, DVB-C eller DVB-S i sig selv understøtter eller anvender TCP/IP så skylder jeg en stor kvajebajer.

Sidst redigeret af Koans : 22nd March 2016 kl. 08:08 PM.
Besvar med citat