Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 2nd January 2017, 12:11 PM
kingoman kingoman er offline
Junior Member

Registreringsdato: Dec 2016
Standard Tvangsauktioner

Hej

Overvejer lidt om man skulle kigge nærmere på tvangsauktioner i forhold til det, at skulle købe grund til opførsel af nyt hus.

Når jeg kigger videoerne på itvang.dk så er der nogle ting der forvirre mig lidt.

Der bliver sagt flere steder, at man ikke hæfter for eventuel (rest)gæld i boligerne, men i lektion 5 snakker han om, at jeg skal snakke med panthavere for mulighed forl at overtage lånet?

Hvis nu jeg har aftale med egen bank om finansiering af købet, hvad skal jeg så snakke med panthavere/realkredit institutter om?

For lad os sige boligen har en værdi af 2.000.000 Dkk og har hæftelser for det samme. Men jeg byder 1.000.000 Dkk, så betaler jeg vel, som jeg også har læst, kun 1.000.000 Dkk + størstebeløbet + 0.5 % i auktionsafgift + Xxxx Dkk til tinglysningen.

Så står tidligere ejer vel selv med 1.000.000 Dkk i gæld og må selv finde ud af dette med panthavere?

Udover dette, er der så nogle som har erfaringer med tvangsauktioner? Idet vi kigger på tvangsauktioner med gamle huse til nedrivning for derefter at opfører nyt, kunne det være interessant at høre fra nogen som måske har gjort dette.

På forhånd tak for jeres tid.
Besvar med citat