Se enkelt indlæg
  #8 (permalink)  
Gammel 25th June 2018, 05:15 AM
Hansen41 Hansen41 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2017
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Badboll Se indlæg
Tak for svar igen!

Det var 100% ikke istandsat når jeg flyttede ind fordi jeg kender dem som lejede lejlighed inden mig. Og de flyttede uden at male.

Når den sidste roomate flyttede ind sagde jeg også tiludlejerne at det ikke kan stå i kontrakten at det er nyinstad når det ikke er det. (Han gjorde så ikke noget ved det). Men kan godt se det er svært at bevise..

Uanset hvad, kan jeg gøre noget ved at jeg ikke fået et fraflytningrapport? Og at jeg slet ikke har hørt fra min udlejere siden dagen vi flyttede?

Jeg tænker i mht til denne paragraf:

§ 98. Det lejede skal være fraflyttet senest kl. 12,00 på fraflytningsdagen. Lejeren skal aflevere det lejede i samme stand som ved overleveringen med undtagelse af den forringelse, som skyldes slid og ælde, og som ikke er omfattet af lejerens vedligeholdelsespligt, samt mangler, som det påhviler udlejeren at udbedre. Det kan ikke pålægges lejeren at bringe det lejede i bedre stand end den, hvori han overtog det lejede.
Stk. 2. Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der er forløbet mere end 2 uger fra flyttesynet, jf. stk. 3, eller fra fraflytningsdagen for lejemål, der ikke er omfattet af pligten i stk. 3. Udgifter til istandsættelse, der ikke er medtaget i fraflytningsrapporten, jf. stk. 4, er lejeren uvedkommende. 1. og 2. pkt. gælder dog ikke, hvis mangelen ikke kan erkendes ved anvendelse af sædvanlig agtpågivenhed eller lejeren har handlet svigagtigt.
Stk. 3. Udlejere, der udlejer mere end én beboelseslejlighed, skal syne beboelseslejligheden, senest 2 uger efter at udlejeren er blevet bekendt med, at fraflytning har fundet sted. Den fraflyttende lejer skal indkaldes skriftligt til synet med mindst 1 uges varsel. Udlejeren og lejeren kan dog aftale et..

Stk. 5. Ved overtrædelse af stk. 3 og 4 bortfalder udlejerens krav på istandsættelse efter stk. 1.
Da du flyttede ind, lavede du da en mangelliste og dokumenterede standen af værelset/lejligheden, og sendte til udlejeren indenfor 14 dage fra du flyttede ind?
Besvar med citat