Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 18th August 2018, 09:14 PM
abutreka abutreka er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2009
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af FraBrønshøj Se indlæg
Jeg har købt en bungalow på 78M2 samt 78M2 kælder fra 1942 i Brønshøj. Jeg har givet 2.775.000 for huset. Det er dødsbo og næsten alt skal udskiftes udover taget som blev skiftet i 2004.

Jeg har forskellige ideer hvad der skal ske med huset men ville gerne høre andres erfaringer. Jeg planlægger ikke at bo der for evigt (5 år). Men ser det som et sted jeg skal etablere mig før jeg skal videre. Jeg er single, er akademisk uddannet, men har mod på at gøre meget af arbejde selv.

Jeg står overfor tre scenarier:

1) Jeg beholder huset som det er. Men jeg får skiftet gulvet,nye vinduer, får ny radiatorer, nyt køkken samt får renoveret badeværelset, og får omfangsdræn, da der fugt i kælderen. Estimeret kostpris på 350-450.000 (Jeg har en god ven der er VVS'er)
2) Jeg laver gør alt det overstående + en tilbygning på 83 M2 (max bebyggeles procent) estimeret kostpris 1.6-1.7 mio (16.000 x 83M2)
3) Jeg får lavet så lidt som muligt og får det revet ned i fremtiden og bygger helt nyt hus.

Jeg hælder til løsning nummer to. Men vil en Bungalow fra 1942 med en god tilbygning kunne trække over 4.3 mio i Brønshøj? - Hvad er folks erfaringer med lignende projekter? Er der endda mulighed for at lave en lille skilling på løsning nummer 2 når de gnm. priser i Brønshøj ligger på 34.000 kr.?

Alle renoveringer vil være økonomiske forsvarlige: (https://credi.dk/disse-renoveringer-...boligs-vaerdi/)
Brønshøj er mange ting, så det afhænger vel af beliggenhed og udførsel. Lav det, der passet ril dine behov. Forøvrigt er der ingen garanti for at renoveringer er økonomisk forsvarlige.
Besvar med citat