Se enkelt indlæg
  #3 (permalink)  
Gammel 18th August 2018, 09:31 PM
simpelthus simpelthus er offline
Junior Member

Registreringsdato: Aug 2018
Standard

Plus at du er single. Gør-det-selv er lidt sværere med to børn og især en kvinde.

Jeg tror du undervurderer prisen i 1), medmindre din VVS-ven også har mange andre venner. Så måske nærmere 600K.

Punkt to er så ikke blot 1,6-1,7 mio, men tættere på 2 mio. Men lad os for sjov antage, at du kan gøre det for 1,7 mio.

Så har du brugt 2,8 + 1,7 = 4,5 mio. og bor stadigvæk i en bungalow, der er fra krigens tid. Men en kælder, hvor fugtproblemerne måske/måske ikke er løst.

Jo mere du kommer over 1 mio. for renovering af et hus, jo mere attraktivt bliver nybyg. Jeg har lige skrevet et andet indlæg i dag på et nybygget hus (undrede mig lidt over kvaliteten), men alligevel: Du vil formentligt kunne bygge et helt nyt hus til samlet 2,6 mio incl. alt på 160-170kvm.

Så for 5,4 mio. har du et helt nybygget hus.

Det der taler imod nybyg er din korte tidshorisont. Renten stiger, boblen brister, og pludseligt er dit nybyggede hus faldet i værdi. Ikke et problem, hvis du havde en lidt længere horisont, men det er en hård gældsætning med så kort horisont.

Tilbygning er sjældent rentable i forhold til alternativerne.

Så pga. din korte horisont og din personlige situation er 1 mest oplagt.
Besvar med citat