Se enkelt indlæg
  #4 (permalink)  
Gammel 19th August 2018, 12:35 AM
silkeborg99 silkeborg99 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2009
Lokation: Du får et gæt -:)
Standard

Jeg forstår din situation men det er umuligt at rådgive uden at have set huset og kende belligenheden.

Helt grundlæggende kan man sige at det handler om det kan betale sig at forbedre huset, eller om nybyggeri er bedst. Jo flere kroner du vil smide i huset jo mere skal udgangspunktet og potentialet være der. Hvis du toprenoverer og tilbygger men udgangspunktet er for dårligt eller belliggenheden ikke kan trække den pris så fejler du. Omvendt kan man godt tjene en skilling hvis udgangspunktet er sundt - og man selv lægger en VÆSENTLIG indsats (læs: mere end du tror - og måske også kan).

Hvis jeg ikke tager helt fejl starter grundpriserne på nedrivningsmodne huse i Brønshøj vel på ca +/-2,3-2,5 mio så spørgsmålet er derfor om dit hus er et sådan eller et godt grundlag for et projekt.

Som akademiker og som een der har været turen igennem kan jeg læse mellem linjerne at du undervurderer hvad du vil renovere i nr.1. Der kommer som regel mere på listen, hos dig f.eks vægge, døre, alle lofter, rør, alle elinstallationer, trappe, og så alt udendørs. Problemet er at når man går i gang så vokser opgaven fordi de ting man oprindeligt ikke ville røre ved nu pludselig bliver dårlige/grimme ift det nye.

Mht nr. 2 så skal du have et konkret projekt og et konkret tilbud/overslag på prisen før du kan vurdere. Og så skal det vurdere hvor meget merværdi din tilbygning skaber og om den kan hænge fornuftig sammen med det eksisterende, om der evt skal laves noget om i det eksisterende og ikke mindst hvilke rum og hvilken udformning tilbygningen skal have. Men hvis du regner med 20.000 kr/m2 for tilbygningen alene udført af håndværkere så kan du selv vurdere hvor meget lavere du kan gå med egen indsats, men af egen erfaring så ryger m2 prisen slet ikke så meget ned som man tror.

Når det gælder nybyg så kommer du formentligt i mål lige under de 6 mio for et typehus på ca 170m2 med standard tilvalg inkl carport og haveanlæg, finansiering mm. Så kan du selv vurdere hvad det kan trække i området, mit bud er at du ikke tjener noget på det, men til gengæld får du jo så det fedeste hus af de 3 modeller i de år du bor der.

Set i det lys skal din model 2 fremstå toplækker og fornuftig indrettet før du kan nærme dig prisen for nybyggeri da du her kun får kælderen med ekstra, men til gengæld skal leve med skavankerne ved et delvist ældre og mere energikrævende hus.

Sidst redigeret af silkeborg99 : 19th August 2018 kl. 01:07 AM.
Besvar med citat