Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 17th January 2019, 07:32 AM
Pony Pony er offline
Senior Member

Registreringsdato: May 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Boligkøberen Se indlæg
Jeg har et problem som jeg har brug for hjælp til, min søster har med sin mand købt et hus lidt for hurtigt, og derfor uden tilstandsrapport.. De havde været ude og se huset i virkeligheden inden. Men nu er de flyttet ind og de opdager følgende problemer, det regner ind af taget og der er ikke installeret en trappe fra teressedøren og ned af soklen så der er en nedgang på cirka 50 cm.. Hvordan er de stillet er der noget de kan gøre?
Mvh
Hvis sælger ikke har fremlagt tilstandsrapport osv., så hæfter sælger for skjulte fejl og mangler ved ejendommen. Det kan selvfølgelig diskuteres, om en manglende trappe ned er en mangel... Hvis taget er utæt, vil jeg mene, og køber ikke er oplyst om mangler/skader ved taget, vil jeg mene, at dette vil være at betragte som en mangel. Køber bør drøfte med en advokat, hvilke mangelsbeføjelser, der skal gøres gældende, da der kan være forskel i muligheden for at opnå erstatning/godtgørelse afhængig af, om man rejser krav om erstatning eller om forholdsmæssigt afslag.
Besvar med citat