Se enkelt indlæg
  #6 (permalink)  
Gammel 6th March 2019, 08:54 AM
jetz jetz er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2012
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Hansen41 Se indlæg
Tidsbegrænsning af lejemål og opsigelse af lejere er nok de 2 største misforståelser som udlejere render ind i. Selv advokater kan have lidt udfordringer med at holde styr på regler og domspraksis indenfor de 2 områder
Citer:
Oprindeligt indsendt af Padehatten Se indlæg
@Hansen41: Ja, det kan jeg forstå. Dog stærkt bekymrende hvis man heller ikke kan regne med at de professionelle kan gennemskue det.

@Padehatten: Tak for link. Meget oplysende og virkeligt opsigtsvækkende at udlejer selv med så gode kort og argumenter på hånden blev afvist af landsretten. Noget tyder i øvrigt på, at den sag er dobbelt ærgelig for udlejer, da han/hun tydeligvis har udlejet en god og for området billig bolig (modsat dyr og dårlig) og det belønnes så med at lejer vinder hævd på lejemålet, da man ikke kan finde tilsvarende i området, som man har en stærk tilknytning til.

Som Padehatten skriver, så er udlejning ikke for amatører og slet ikke for folk, som på et tidspunkt ønsker råderet over ejendommen til sig selv, børn, børnebørn etc.

Vender jeg blikket mod mit eget scenarie så er den eneste sikre mulighed vel at
forsøge at købe huset uden lejere (hvis nuværende ejer overhovedet kan komme af med dem).

Hvis det lykkedes så skal man så bare finde ud af, om man gider holde hus med sporadisk udlejning til familie så længe - bare for at sikre sig det rigtige hus til pensionen.
Besvar med citat