Se enkelt indlæg
  #8 (permalink)  
Gammel 11th July 2019, 01:52 PM
cp2019 cp2019 er offline
Banned

Registreringsdato: Mar 2019
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af maiaibing Se indlæg
+/-10% er da intet i et dynamisk marked.

Mener du virkelig, at vi lejlighedsejere skal ligge søvnløse, fordi priserne falder til 2017-niveauet? Kan kun sige, at den klarer jeg og det meget, meget store flertal af lejlighedsejere, som har købet før 2017, helt uden sovepiller... Og mon ikke det store flertal af dem, som har købt efter 2017, er kloge nok til at holde fast de 2-3 år ud over 2021, det tager at indhente, hvis de føler sig klemt på friværdien?

Min nabos lejlighed gik den anden dag til +22% over 2017-prisen. De gav et solidt afslag for at sikre et hurtigt salg. En uge tog det. Så jeg er iskold over for, om det bliver -0%, -5%, - 10%, -15 eller -20%. Det er blip på skærmen.

Efter indprisningen sker 1. jan 2021, så tager de almindelige markedskræfter over igen, og så får vi nye gode stigninger i Købehavn. Så uanset om der kommer nogle bump på vejen, som vi har set det så mange gange før, så skal det nok vise sig at være en drøm at være københavnsk ejerlejlighedsejer på den lange bane, hvis bare man har købt lidt fornuftigt. Og selv de dumme bliver før eller siden reddet af markedskræfterne i København.
Og finansieringsforholdene pt gør at købere der køber ind i dagens priser kan se helt bort fra risikoen, idet deres afdrag/opsparing/besparelse er så stor som den er.
Besvar med citat