Se enkelt indlæg
  #97 (permalink)  
Gammel 16th July 2019, 01:00 PM
Padehatten Padehatten er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2016
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af maiaibing Se indlæg
Ved godt, at der har været artikler herom - jeg kan bare ikke se det i de projekter jeg følger med i. Og jeg har som bekendt efterspurgt konkrete eksempler her før uden nogen har kunnet pege på det (og nej, Bohrs tårn, der er helt åbenbart er tåbeligt prissat, tæller ikke med...)

Som tidligere nævnt sælger Danmarks uden sammenligning dyreste projektbyggeri (Tuborg Standeng til 160.000 m2 og priser på >40 mio. for en lejlighed) rigtig godt efter de kom til salg i slutningen af 2018. Piers rækkehuse i Sydhavnen (8-11 mio.) er gået som varmt brød siden forrige uge.

Rækkehusene Sivholmen er mit eneste eksempel på trægt salg. Der er stadig kun solgt 2/3 af boligerne. Men netop det byggeri har jeg som bekendt hele tiden været ganske skeptisk omkring.

Modsat fx Piers rækkehuse i Sydhavnen (8-11+ mio.), hvor man har solgt over halvdelen på 10 dage...!!!
Meget vand er løbet under broen siden januar, så tænker det er fint med en lille status på disse projekter:

Tuborg Strandeng har solgt 3 lejligheder ud af 52 svarende til knap 6% af boligerne. Yderligere 7 boliger er reserverede. Boligerne har været til salg i 249 dage.

Piers rækkehuse har solgt 10 huse ud af 18 svarende til 55% af boligerne. Yderligere 1 bolig er reserveret. De har været til salg i 183 dage. Hvis dit tidligere indlæg er korrekt, så har de ikke solgt nogle boliger i næsten 6 måneder.

Sivholmen og Bohrs tårn ligger stadig begge med maven i vejret.

Ud fra disse 4 projekter, som du selv har valgt, er der ikke meget belæg for optimisme.
Besvar med citat