Se enkelt indlæg
  #61 (permalink)  
Gammel 3rd August 2019, 10:21 AM
phasio phasio er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2010
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af petruska Se indlæg
Det er selvfølgelig det der skal ske - der er alt for lidt fokus på klima i debatten her og på Christiansborg.
Nu har vi endelig en mulighed for at få sat klima seriøst på dagsordnen -den må og skal vi gribe. Danmark skal være foregangsland. Drop tanken om at man skal beskatte værdien af noget - det er gammeldags.
I forlængelse af Cp2019’s forslag synes jeg at Frederiksberg skal sætte niveauet for hele Danmark, så 800 kvm grund fx beskattes med 150.000 om året i hele Danmark også i Jylland.
De miljøsvin i husene tvinges så - i klimaets navn forstås - ind i byerne hvor densiteten kan løftes nærmest uendeligt. Der skal gå konkurrence i hvem der kan klemme flest mennesker sammen på færrest muligt grundstykker og vi skal droppe den håbløse gamle tankegang med at København skal være en lav by. Op med nogle seriøse skyskrabere.
Oven i det skal Fælledparken, Kongens have, kastellet mv selvfølgelig inddrages til beboelse af disse nye højhuse, så vi kan blive endnu grønnere.
Ønsker man at tage bilen ud i det grønne skal man selvfølgelig beskattes med en seriøs bomafgift så man defacto tvinges til at tage toget. Eller det belaster selvfølgelig også - man skal nok bare tage cyklen.
For de få rige svin der bliver boende i husene kan man så overveje at lave en avanceret kalkule hvor man får fradrag på skatten baseret på hvor mange kg æbler man dyrker - uden brug af pesticider vel og mærke - antal af træer på grunden mv. Man kan overveje også at inddrage dyrkning af kartofler og ærter mv - personligt synes jeg hindbærbuske skal holdes uden for regnestykket - dem synes jeg nemlig ikke så godt om.
Well done.

Besvar med citat