Se enkelt indlæg
  #66 (permalink)  
Gammel 3rd August 2019, 03:50 PM
pwz pwz er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2010
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af SantaC Se indlæg
Det gør det da også. Fx i delene af Kbh omkring hvor jeg bor, vurderes en m2 grund til omkring 1.000kr/m2. Det giver så 34kr/m2 i skattebetaling (~27.200kr for 800m2). I dele af Gentofte vurderes til 2.000kr/m2, hvilket giver en skattebetaling omkring 32kr/m2, grundet den lavere grundskyld. I Varde på Vinkelvej 27 vurderes til 340kr/m2, hvilket giver en skattebetaling på 12kr/m2. Eller Mejlsvej 34, Varde med 85kr/m2->3kr/m2

Jeg kan så se af taksterne i Varde at man som landbrugsejendom kun betaler 7,2 promille istedet for 31,6 promille for alle andre ejendomme.

Der tænker jeg egentligt at det er fair nok at grunde i byerne vurderes og beskattes højere end grunde længere ude på landet. For bybeboere vil det selvfølgelig være attraktivt at alle m2 blev vurderet ens, lidt ligesom det vil være attraktiv for de højesttjenende med en flad skatteprocent.
Som jeg også har skrevet mange gange så er det kun rimeligt at grundpriserne vurderes højere i Kbh hvis de ER højere. Bare beskat jorden under min lejlighed med det dobbelte af jordprisen i Gentofte, og det til den høje Kbh grundskyld, no worries, det ville være peanuts i.f.t. den stigning der nu ligger i vente. Problemet er det nye vurderingsprincip gør jo at de pludselig bliver vurderet MEGET højere for lejligheder fordi du som ejerlejlighedsejer beskattes som om du ejede hele jorden. Hvis der er bygget 5 etager på en grund der normalt ville være 10000kr./m^2 så er den - vupti - 50000 kr./m^2 værd (cirkus). Er der bygget 50 etager er den 500000 kr./m^2 værd.

Det er ikke den måde man skaber incitament til at spare på pladsen!
Besvar med citat