Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 3rd August 2019, 04:56 PM
abutreka abutreka er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2009
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af RHC87 Se indlæg
Hej,

Jeg påtænker at købe en mindre lejlighed i Århus, for at tilgodese mine børn når de engang flyver fra reden og eventuelt skal studere i Århus. Der er dog mange år til, så indtil da skulle den udlejes.

Den faste rente er som bekendt lav pt, og det tænker jeg at udnytte - omvendt kan jeg se, at flere vismænd spår et fald på op til 10% i pris på ejerlejligheder når de nye boligskatteregler er trådt i kraft. Jeg er klar over, at skatterne indefryses hvis ejendommen erhverves inden 2021, men i min optik er det ikke nogen fordel, da de under alle omstændigheder skal betales ifm. salg. Det er en lejlighed i prisklassen 1.5-2 (etter eller lille to'er)

Hvad siger de kloge hoveder herinde - vil det give mening at vente, eller skal det ikke være en hindring? Ejendomsskatten på den jeg kigger på i øjeblikket er ca. 4.400kr. Ved ikke, hvad man rimeligvis kan forvente den vil hedde i fremtiden?
Vent. Prisfald bliver mellem 10 og 20 pct. Psykologien i faldende priser undervurderes altid. Når først de begynder at falde lugter pressen blod og det vil få alle til at holde igen. Jeg tror optimalt re-entry er 2023 - 2025. Renten er næppe steget voldsomt og hvis den er, er priserne faldet desto mere
Besvar med citat