Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 3rd August 2019, 07:33 PM
maiaibing maiaibing er offline
Senior Member

Registreringsdato: May 2018
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af RHC87 Se indlæg
Tak for svarene begge to, det giver stof til eftertanke. Jeg skal lige forstå den her skatterabat ordentligt;

Hvis jeg køber en lejlighed der koster 5.000 i ejendomsskat årligt, og stiger til f.eks. 12.000 i 2021, vil jeg få en skatterabat på 7.000kr årligt, uden at disse skal tilbagebetales. Ved salg, skal ny ejer betale 12.000, deraf forventet prisfald.

Hvis jeg ejer ejendommen, skatten er 5.000, sat op til 12.000 i 2021, og atter sat op i 2030 til 15.000, vil de 3.000kr/årligt blive indefrosset? Sådan forstår jeg det umiddelbart iflg https://danskebank.dk/privat/news/bo...igskatteregler

Ret mig hvis jeg tager fejl - det er rart at have 100% styr på Umiddelbart kan jeg godt se idéen i at handle inden skatterne stiger, når det er med henblik på langsigtet ejerskab i mit tilfælde. Det forudsætter selvfølgelig at skattefar kun kigger på ejerforholdet, og ikke sætter en kæp i hjulet hvis den benyttes til udlejning.
Du har forstået det rigtigt. Og det er i øvrigt en god ide at indefryse eventuelle skattestigninger, når det gælder en lejlighed i en af de store byer, som givetvis vil stige på den lange bane.
Besvar med citat