Se enkelt indlæg
  #32 (permalink)  
Gammel 20th August 2021, 02:36 PM
spinoza spinoza er offline
Senior Member

Registreringsdato: May 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af l_nielsen Se indlæg
Hvad tror du det vil koste at sætte ejd mæglere til at vurdere hver fjerde bolig hvert år ?

En formue
Tjoh. Vi har boet i vores hus siden 2010, og vi har vel haft mæglere ude og vurdere det mindst fire gange. To gange bestilt af os for at få en eller anden gave (og af nysgerrighed) og to gange bestilt af banken i forbindelse med noget lånetilbud. Måske er vi atypiske, men jeg kan læse, at der i 2019 blev udstedt 400.000 lånetilbud, og dertil kommer salg og måske-skal-vi-sælge, og vi-er lidt-nysgerrige, så mon ikke mæglerbranchen alt i alt går over en del forskellige dørtrin i løbet af en uge?

Det burde ikke koste det store at føde alle de konkrete vurderinger tilbage i systemet, hvis man gerne vil have mere præcise tal, end elektronhjernen i sin visdom kan levere.

At kræve, at alle åbner deres dør for en inspektion og en vurdering hvert fjerde år, lyder til gengæld lidt som en krænkelse af privatlivets fred i mine ører.

Men selv hvis man holdt sig til en 100% frivillig model, der blot var baseret på indsamling fra eksisterende datakilder, så tror jeg det ville give præcise vurderinger af en stor del af boligmassen. Og give et detaljeret og opdateret datasæt, som maskinvurderingerne løbende kunne valideres og trænes imod.
Besvar med citat