Se enkelt indlæg
  #5 (permalink)  
Gammel 19th November 2021, 06:26 PM
THNR THNR er offline
Junior Member

Registreringsdato: Aug 2020
Standard Vurdering af huset ?

I princippet enig i at en 2 lags belåning giver mest mening.

Men jeg fik en tanke når du siger at en ejendomsmælger siger at huset kan sælges for 2.300.000.

Nu er "ejendomsmælgersnak" og "bank vurdering" selvfølgelig 2 forskellige ting - men en tanke kunne være følgende:

I har et finansieringsbehov på 1.367.000 + 200.000 + 20.000 + 250.000 kr. - eller i alt 1.837.000 kr. Og hvis jeg læser billånet korrekt så er der en 8-9 år tilbage her. Jeg kender ikke renten på billånet - men eksemplet på nordeas hjemmeside er 3,5%.

Det betyder at hvis huset af "en bank" blev vurderet til 2.300.000 ville i kunne få alt her ind på realkreditbelåning - som alt andet lige er det billigste.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er det rigtige for jer - men hvis jeg stod i jeres situation ville jeg tage fat i en anden bank og sige "Vi har bygget om og forbedret - og står i en situation hvor vi har den her gæld. Hvis vi kunne lægge det hele om til realkredit dvs. at huset bliver vurderet til 2.300.000 kunne vi godt være interesseret i at skifte - er i interesserede i at starte med at vurdere huset ?"

Som jeg læser jeres nuværende set-up så betaler i samlet set 10.000 kr. af hver måned (inkl. rente på billånet) - eller ca. 120.000 kr. årligt. Alt andet lige ville jeg gå efter et samlet lån hvor i afdrager i toppen.
Besvar med citat