Se enkelt indlæg
  #40 (permalink)  
Gammel 30th December 2021, 09:07 PM
SantaC SantaC er online nu
Senior Member

Registreringsdato: May 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af olel Se indlæg
Ja den har jeg endelig modtaget her tidligere på måneden.

Nu vil jeg ikke poste alle oplysninger, da vurderingen fylder 21 sider, men det er nævnt at den vurderet ud fra de oplysninger der var kendte med udgangen af 2019.
Der er tale om en murermestervilla fra 1931, lidt nord for Kbh,
beboelse = 158m2, vægtet areal = 198m2, faktisk areal = 246m2, grund = 939m2.

Før / nu / ændring i %
Ejendom: 3.600.000 / 6.350.000 / ca. 76%
Grund: 2.492.400 / 3.978.000 / ca. 60%

Jeg er egentlig overrasket over vurderingerne, da husene i området i en del år efterhånden er solgt for både 5 og 5.5 mio, hvorefter de rives ned og erstattes af papmachevillaer. Rekorden blev slået tidligere i år, hvor et dødsbo på vejen blev solgt for 7,1mio. Det er nu ved at blive revet ned. Beliggenheden er dårligere end vores (som så godt nok også er spitzenklasse i området).
Lige umiddelbart er grundvurderingen nærmest til grin - hvis man bruger vurderingen i dag!

Hvis man bare skal holde sig under 5 mio. kr. (i dag!) skal man - med mindre man vil bo ud til motorvejen eller en hovedvej - til Birkerød for bare at finde en villa, der koster under 5 mio. kr.
Hvis grænsen er 4 mio. kr. skal man i praksis til Hillerød.

Hvordan prisniveauet var for x år siden da SKAT lavede vurderingen er straks en anden sag.

Jeg tænker stadig vurderingen lyder meget lav, som i 1 mio. kr. for lav (også i forhold til at den er lavet for 1-2 år siden). Det er jo så også kun 25% over hvad vurderingen er, så ikke så langt fra de +-20% der er tilladt.
Besvar med citat