Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 30th January 2022, 11:22 PM
DangerDane DangerDane er offline
Junior Member

Registreringsdato: Mar 2021
Standard Et par spørgsmål om køb af tvangsauktion

Hejsa og undskyld hvis dette spørgsmål har været oppe før, men kunne ikke umiddelbart se det.

Sidder og kigger på tvangsauktioner.dk og har siddet og kigget lidt på måske at slå kløerne i en tvangsauktion på sigt. Men jeg har dog et par spørgsmål/betænkninger først.

1:
Jeg har siddet og kigget på salgsopstillingen på en hus ud af rent interesse. Og jeg havde fået den opfattelse at såfremt jeg er vinder af auktionen uanset pris, så skal jeg kun betale det jeg har budt + størstebeløbet (som så vidt jeg kan se er summen af alle de værdier der står opførst i kolonne 4 i gælsarket). Dvs at vinder jeg fx et hus som er vurderet til 1.000.000 for 250.000 så er det kun de 250.000 + størstebeløbet JEG skal betale og evt gæld der er i huset forud for at jeg vandt den er "tabt" for gældshaver og kan kun indkræves af den "gamle" ejer af huset.

2:
Hvad er fordelen ved at overtage en evt gæld i huset, jeg ville antage at en evt gæld der stadig er i huset formentligt kan være større end husets nuværende værdi, eller være højere end et evt bud ville kunne købe huset for.
Besvar med citat