Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 9th May 2022, 10:15 AM
jenshansen1989 jenshansen1989 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2020
Standard Sommerhus i Nordsjælland

Yes! tænker i - endnu en tråd hvor vi kan debattere om markedet står foran et chrash eller ej. Denne gang sommehuse i Nordsjælland, endnu bedre! Jeg må dog skuffe jer, jeg vil gerne frabede mig at tråden kommer til at handle om markedet gør 10% op eller ned (det er allerede nede fra toppen i tredje kvartal 2021 - link: https://www.bolius.dk/se-priserne-pa...4&geo=Gribskov)

Casen er således:

Finansielle faktorer:
- Vi har ca DKK 1.000.000 i kontantopsparing
- Budgettet ligner noget ala DKK 3.500.000 med 10 års afdragsfrit
- Fkort koster DKK 3.000 / måneden
- F5 koster DKK 6.000 / måneden
- Fastforrentet koster DKK 10.000 / måneden

Skat:
- Såfremt det er en buy and hold case, så ser det ud til at der er store finansielle incitamenter til at købe før 2024 pga. skattestigningen. Jeg er ikke helt sikker på mine beregninger, så jeg vil gerne høre hvilken skatteforskel i forestiller jeg der ville være på et sommerhus på DKK 3.500.000 i Gribskov Kommune.

Område:
- Tisvilde er det mest kendte, men koster ca. DKK 1.000.000 mere end Gilleleje.
- Jeg er lidt græsk katolsk om det bliver det ene eller andet, men kunne godt tænke mig at høre om der er en grund til at Tisvilde er så meget dyrere? Er stranden bedre? Er det hurtigere at komme til? Osv.

Huset:
- Vi kigger på noget med 3-4 soverum + min 1000 kvm2 grund (både værelser og anneks)
- Vi har i den forbindelse overvejet om det var en ide bare at købe en grund, også få Huscompagniet til at bygge (det virker til der kommer kommer til at være plads i ordrebogen).

Mvh.
Jens Hansen
Besvar med citat