Se enkelt indlæg
  #120 (permalink)  
Gammel 4th August 2022, 12:29 PM
silkeborg99 silkeborg99 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2009
Lokation: Du får et gæt -:)
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af jenshansen1989 Se indlæg
Tak for linket. Konklusionen er jo mere eller mindre at psykologien er 50-50 om det stiger eller falder, hvilket er overraskende når forbrugertilliden er så lav. Det lugter lidt af et fladt marked i København hvis du spørger mig.
Jeg synes nu det passer fint. Danskerne hælder kun svagt til prisfald fordi den almindelige dansker er lidt bagud og hænger sig lidt for meget i hvordan historikken er. Når man krydrer det med mæglernes langt mere udprægede negative holdning og det faktum at udbuddet stiger så har du for mig en klar indikator. Tættere på en kortsigtet prognose kommer man altså det ikke

Forbrugertilliden er et tal som alene siger noget om den generelle stemning blandt danskerne til fremtiden som helhed og her spiller ikke kun boligparametre ind. Her har alle en holdning. Når du så vender dig om og sekundet efter spørger ind til boligmarkedet hos samme person så bliver svaret i højere grad påvirket af at den gennemsnitlige dansker ikke har den samme faste viden og dermed holdning til emnet og man derfor forfalder til at svare forsigtigt - og dermed lidt historisk. Uden at vide det vil jeg være næsten sikker på at en graf over forbrugertilliden vil svinge markant mere end en ditto over forventningerne til boligmarkedet.

Eksempel: Putin går ind i Ukraine -> danskeren: det kommer til at blive voldsomt. Boligmarkedet? Nja, det ved jeg ikke rigtigt...

Og som Blackstar skriver, lige nu hænger vi i at sælgere og købere skal mødes, hvilket også påpeges i artiklen.

Sidst redigeret af silkeborg99 : 4th August 2022 kl. 12:39 PM.
Besvar med citat