Se enkelt indlæg
  #296 (permalink)  
Gammel 20th January 2009, 10:50 AM
Gorrion Gorrion er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard Nordea: Trichet skal være klar ved seddelpressen

Nordea: Trichet skal være klar ved seddelpressen

Åhh nej.

Man bruger tusindvis af milliarder på at holde liv i forfejlede finansielle produkter, og tilsidesætter alle bestræbelser på at få fjernet den grundlæggende årsag til at hele det finansielle system nærmest er nedsmeltet.
Der er fundamentale fejl i det "nu" globaliserede monetære system, og især på makroøkonomisk plan er det fortsat modpoler som bevirker at UANSET hvor mange penge man trykker så vil de samme problemer vende tilbage....kan de ikke se det?

Man løber fra sit ansvar, lige som jeg vil mene USA muligvis er ved at gøre, nemlig ved ikke at indfri sine løfter, herunder gæld, til den pålydende værdi.
Man kan sige der er tale om bedrag/misbrug...vel nærmest økonomisk terror overfor de som har opbygget reele formuer i evt statsobligationer og udenlandske valutareserver.

Belær mig gerne hvis jeg tager fejl, men umiddelbart vil jeg mene der der tale om en slags falskmøntneri, lidt ligesom hvis man have købt vare for "falsk" guld, evt bly der var farvet med guldspray, hvor forfalskningen var så god at man først ville opdage svindlen en generation senere.?

Det monetære/finansielle/økonomiske system lugter langt væk, det er min ærlige mening.
Besvar med citat