Se enkelt indlæg
  #25 (permalink)  
Gammel 20th February 2009, 11:24 PM
Skyblue Skyblue er offline
Moderator

Registreringsdato: Apr 2007
Lokation: 2860
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af grysse Se indlæg
Altså - hør lige her - jeg arbejder fuldtids på funktionærlignende vilkår i provinsen og tjener altså ikke lige 32 kilo om måneden, men 28 kilo!! Bare lige som en bemærkning til dem, der siger at de kun er selvvalgte deltids- sygeplejersker, der kommer til at "lide" under skattereformen. Ifølge diverse beregninger kommer jeg vist til at "tjene" på skattereformen - hele 300 kr på årsbasis - juhu!! Og gæt så lige om jeg kommer til at miste lige så lidt på kørselsfradrag og rentefradrag! Og nej - jeg er ikke forgældet til op over skorstenen, men har et almindeligt hus til omkring 1,2 mill, som jeg skylder 750.000 på. Jeg ser mig ikke i stand til at arbejde mere fuldtids end jeg allerede gør! Og så kunne jeg jo bare have valgt en anden uddannelse, så jeg havde fået en bedre løn, ikke :-(. Jeg vil stadig fastholde at det regeringen er i gang med, er en omvendt "Robin Hood"! De sidste mange år har jeg kunnet konstatere en reallønsnedgang, så hurra for financiel optur - jeg nåede ikke med som offentligt ansat! Og nu vil regeringen ydermere belønne med en skattereform - jeg siger tak!
Personligt har jeg ikke noget job i øjeblikket så min løn er 0 kr. Der ville 28k da ikke være så skidt

Mht. Robin Hood, så er det fortællingen at han tog fra de rige og gav til de fattige. Men det han virkelig gjorde, var at tage de urimelige skatter tilbage som prinsen havde lagt på bønderne. Så det er ikke en omvendt Robin Hood. Det er en _ægte_ Robin Hood. Og vi har brug for den.
Besvar med citat