Se enkelt indlæg
  #6 (permalink)  
Gammel 31st March 2009, 05:00 AM
BamsesFar BamsesFar er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jan 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af BamsesFar Se indlæg
hhhhhhhhh
Citat efter hukommelsen:

Poul Nyrup Rasmussen:

"Hvad er Danske Banks direktørs værste mareridt?

At ikke 1/3 med 2/3 af udlånet er tabt."

(Jeg mener, at han sagde "udlån", men måske var det egenkapital - men han brugte egentligt ikke de store fine ord. Hna ønskede rent faktisk, at folk forstod ham og alvoren.).

Han nævnte endvidere "rådne papirer" i form af CDO'er, som han formodede masser af skjult rundt omkring i også den danske banksektor. Så godt skjult, at enddog bankerne ikke nødvendigvis vidste, hvad de reelt havde på kistebunden. Sagde han, at der var 6, 10 eller 16 gange jordens BNP af rådne CDO'er i omløb?

Han krævede derfor her og nu "stresstest" af bankerne - selvom han om nogen godt ved, at regering, nationalbank, banktilsyn og bankerne selv allerede anser den danske banksektor godt og grundigt stresstestet. Det mente han vist overhovedet ikke....

Det gør jeg heller ikke....

Nok de mest ærlige udsagn fra en (tidligere) dansk toppolitiker, som oven i købet har det faglige i orden.

Heller ingen tvivl om, at mandens største politiske problem altid har været hans ret så klodsede ærlighed. Han forstår bare ikke at sige een ting men så i bagrunden lave noget helt andet.

Hvis Helle røg ad helvedes til og han stillede op på vegne af det gamle arbejdsparti, så ville jeg stemme på ham. Og det ville i øvrigt være første gang, at jeg stemte så langt ude på "venstrefløjen".

/BF
Besvar med citat