Se enkelt indlæg
  #9 (permalink)  
Gammel 22nd April 2009, 05:04 PM
affeman affeman er offline
Senior Member

Registreringsdato: Aug 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af AarhusKoeber Se indlæg
Anden ledetråd:
Ejendomsprisstatistik - Realkreditrådet
Vælg Ejendomspriser og handler på postnumre
Vælg Ejerlejligheder, 8210 og vælg alle kvartaler for alle år
Denne viser også at toppunktet var K2 2006 med 27.109 kr/m2 og at den er nede i 23.711 kr/m2 K3 2008. Lavpunktet var 22.535 kr/m2 i K1 2008.
Her mangler der tal for K4 2008, K1 + K2 2009. Nogen der ved om og hvor disse tal kan ses?
Min prognose: Det er allerede faldet ca 4.000 kr pr m2 og dette lader til at være slutpunktet for faldene.
Ud fra disse tal, lader det til at boligmarkedet er ved at vende eller flade ud og nu er et godt tidspunkt at købe.

Hej Aarhuskøber.

Jeg bor selv i Aarhus V. Jeg synes også, som Goldfinger har anført, at udbudpriserne stadig er alt for høje. Det er svært at forestille sig at de 2 lejligheder skulle blive mere værd, eller bare holde prisen, i de kommende år.

Med hensyn til til kvm. priser for 8210 i K4-08 og K1-09 for ejerlejligheder:
Det er ser ud til at der samlet kun er foretaget én handel, så der er ikke nok at lave statistik på. Nok et udtryk for et fastlåst marked, med stor difference mellem udbudspriser og hvad folk vil (og kan) betale for boligen.

Vurdering:
Afvent yderligere prisfald. Hellere komme et halvt år senere ind i den kommende optur, end 5 år for tidligt.
Besvar med citat