Det jeg anser for emnet i tråden er at alle partierne var for at lukke (undt. 1)for offentlighedens indsigt i deres forvaltning af Danmark. Hvis det virkeligt er rigtigt at politikerne mener at lovgivningen er så stram at de ikke kan fungere uden at bryde den - er det enten et tegn på deres svage karakter eller et tegn på at lovgivningen er så stram at ingen kan holde den. Uanset, hvilken af de to det er så mener jeg at det kræver en ordentlig løsning - og ikke bare feje problemet langt ind under gulvtæppet og derved lade en gruppe magtmennesker gebærde sig som de selv finder for bedst uanset om loven brydes. Jeg er af den holdning at tilliden til politikerne allerede er meget lille - denne nye lovgivning er som om at de bare kaster håndklædet i ringen og råber ud til folket: "Okay vi er nogle korrupte svin og det vil vi have lov til at skjule for jer alle.".
Forstil jer at i læste denne nyhed kom fra Italien og at Berlusconi forcerede den lovgivning igennem... Så frys lige billedet og sæt Lars Løkke ind. Så har i titlen på tråden og et billede af problemet. Jeg vil kalde det uacceptabelt.

Apropos skattelovgivning i Danmark:
It will be of little avail to the people that the laws are made by men of their own choice if the laws be so voluminous that they cannot be read, or so incoherent that they cannot be understood.
James Madison
Sidst redigeret af litl_big_chickn : 14th May 2009 kl. 11:33 AM.
|