Citer:
Oprindeligt indsendt af Skyblue
Nogengange er jeg. Og jeg er egentlig ikke glad for at gå efter manden på den her måde, men du påstår jo du er en intelligent fyr, så det irriterer mig at du er så totalt faktaresistent.
|
Jeg er ikke faktaresistent. Jeg er resistent, ja faktisk allergisk, overfor dogmatiske holdninger som ikke har bund i fakta. Uanset hvilken politisk side de kommer fra. Du er bare tilfældigvis en af dem herinde der oftest fremlægger dine egne holdninger og fortolkninger som fakta. Måske fordi du selv tror det.
Citer:
Du burde researche bedre og komme til bedre konklusioner, eller i det mindste dokumentere bedre.
|
I lige måde.
Citer:
Du har ikke et eneste link hvori EL tager afstand fra hverken vold eller hærværk (mm. det er nogen ikke autonome naturligvis).
|
Hvorfor mener at jeg skal finde sådan et link?
Citer:
Sådan er de generelt. De kan ikke lide krig i Afghanistan. Hvorfor?
|
Der er masser af gode argumenter både for og imod - fra alle mulige sider. Men du kan som sædvanligt kun se én side: din egen.
Du kunne jo prøve at læse om hvorfor enhedslisten er imod Danmarks deltagelse i krigen i Afghanistan, og så se hvad du synes, istedet for at være styret af dit had inden du har undersøgt sagen. Lur mig om de ikke både har argumenter som du kan se fornuften i og andre hvor du ikke kan - ligesom når de samme argumenter kommer fra en kant hvor du er lidt mindre forudindtaget. For dig der er alt hvad enhedslisten går ind for, og deres argumenter herfor, dårlige - fordi de er enhedslisten, ikke pga substansen.
Jeg opfordrer igen og igen og igen alle til at høre og analysere argumenter og forslag så fordomsfrit som muligt, uanset hvor de kommer fra i salen. At gå nærmest videnskabeligt til værks for at indfange sandheden, istedet for at lade sig styre af fordomme. Du er en af dem herinde der har sværest ved det. Og det har jeg det svært med
Citer:
Ja vel primært fordi det er USA der fører den. Dengang USSR førte krig dernede (samme sted), var det ok,
|
Dengang fandtes enhedslisten ikke. Og selv hvis de havde eksisteret og havde gået ind for det du siger, så er det da tilladt at blive klogere. Det gør da ikke deres nuværende holdning og argumenter imod den nuværende krig forkerte. Det er da så tåbelig en tankegang som noget kan være.
Citer:
Essentielt set, så ser jeg EL som en samling sære eksistenser som bare er imod alting. De har svært ved at kapere verden og ønsker derfor at ødelægge den. De går ind for alle mulige forskellige sager, men hovedkonklusionen er sgu altid at alle vi andre er skyldige og de er hellige. De har et kæmpemindreværdskompleks og det skal ramme alle os andre.
|
Du har det i hvert fald svært med dem.
Citer:
Tilgengæld har de ingen andre løsninger end vold,
|
Jo, de har masser af løsninger. Det kan godt være at du er uenig. Og vold er i øvrigt ikke en af dem.
Citer:
og det er så det de udøver mod dem som ikke er ligesom dem selv. Nogen gange laver de en encore og snakker om plads til mangfoldighed, mens de banker en mand med slips på for ikke at mene og gå klædt som dem.
|
Enhedslisten? Riiiiight
Citer:
Hvis de havde noget samfundet ku bruge til noget, så havde de intet behov for for at slås med nogen. Det her land er ikke en totalitær stat hvor der ikke er plads til de lidt sære eksistenser.
|
De slås ikke, de deltager i parlamentarismen på lige fod med alle de andre parlamentariske aktører.
Citer:
Jamen så må du forklare mig forskellen. For vi er åbenbart mange som ikke har forstået de finere nuancer som du hentyder til. Vil du sige at de unge daglige brugere i ungdomshuset ikke er 100% autonome?
|
Det er meget simpelt. Ungdomshuset var et kulturhus som lovligt blev brugt af nogle mennesker til at afholde koncerter og andre arrangementer, sælge mad osv. Den slags huse er der andre af i København, kulturhuse, medborgerhuse osv. I hele farcen omkring lukningen af ungdomshuset var der så nogle politikere der tilkendegav at de mente det blive håndteret forkert og at dette kulturhus burde have lov til fortsat at eksistere.
"De autonome" er en eller anden diffus politisk gruppering som vistnok eksisterer ud over Danmarks grænser. Jeg har ikke helt styr på hvad de går ind for osv, og jeg er også ligeglad. Jeg er ret sikker på at jeg er uenig med dem i det meste. Men jeg er klar til at høre et godt argument også fra den kant hvis det skulle komme. Har de en hjemmeside eller noget hvor man kan læse hvad de går ind for og hvad de tager ansvar for? Ellers er det jo bare et ord som bliver brugt som en etiket, sikkert af visse unge mennesker som synes de selv er "autonome" og i hvert fald af folk som dig der har brug for at skræmmebillede. De autonome kommer og tager dig!
Jeg har ikke set nogle politikere støtte denne gruppe, men det er jo også svært når man ikke ved hvem eller hvad gruppen består af og hvad den mener.
Så er der den der gruppe af mennesker der laver hærværk på nørrebro og omegn. Jeg ved ikke hvad vi skal kalde dem, men de er naturligvis nogle idioter. Jeg har heller ikke set politikere støtte dem.
Disse tre grupperinger er ikke en og samme. Der er sikkert overlap, men der er også overlap mellem alle mulige andre grupperinger i samfundet. Gruppen af Venstrefolk overlapper med gruppen af kriminelle. Skal man være imod Venstre af den grund? Der er ingen grund til f.eks. at være imod et kulturhus bare fordi man er imod nogle idioter der laver hærværk.
Citer:
At der evt. er flere autonome er sikkert rigtigt. Men enhedslisten plejer jo også at hjælpe dem.
|
Hvornår?
Citer:
I teorien har du ret, men i praksis er det stort set kun kommunister (enhedslisten) som taler for det.
|
Hvor taler de for det? Og hvor ser du at enhedslisten er kommunister?
Citer:
Du kan godt sige de ikke direkte bifalder hærværk, men som i linket til modkraft nedenfor viser, så er deres reaktion på at nørrebro er blevet smadret, at man bør undersøge politiets rolle, og iøvrigt belønne lømlerne med et hus. Jeg mener bestemt det er inden for rimelighedens grænser at kalde det at støtte hærværk.
|
Igen: Selvfølgelig skal politiets rolle undersøges når der sker den slags. Og der var jo også kød på sagen, viste det sig. Det ville ethvert anstændigt parti gå ind for, uanset farve. Det er en _god_ ting. Det bør du også synes som liberal, men din liberalisme er selvfølgelig selektiv som den er hos alle liberalister (og kommunister osv) jeg nogensinde har mødt.
Citer:
Well, efter 10 år på nørrebro og nu 5 år i NV, så tror jeg nok jeg har en ide om hvad jeg taler om.  Og som du ku se fra de andres indlæg var de jævnt hen af vejen enige med min udlægning. Der er flere på nettet der mener at de autonome slet og ret er enhedslistens ungdom.
|
Ja, det kan jeg godt se. Så må det jo være sådan det er *host*
Jeg foretrækker at tænke selv i stedet for at lade flertallet bestemme hvad jeg skal mene.
Citer:
Jeg mener bestemt politiet skal holdes i snor. Men jeg tror ingen ædruelige mennesker så politiet som andet end usædvanligt tilbageholdende omkring ungdomshusets rydning.
|
Ja, man kan jo altid definere de tossede som dem der ikke er enig med en. Det gør man også i diktatoriske regimer.
Citer:
Så, vi nærmer os de 300 mio. det kostede. Heraf ca. 150 mio. direkte fra kommunens kasse.
|
Det ungdomshus der eksisterede kostede ikke 300 mio.
Men da man på en politisk klodset måde valgte at afskaffe det for derefter at skaffe et nyt og imellemtiden også skulle betale for idioter der lavede hærværk, ja så brugte man en masse penge på en hjernedød måde. Det har stadig ikke noget med det gamle ungdomshus at gøre. Det er ikke dem der har brugt pengene. Og det er ungdomshuset der har været politisk opbakning til, ikke til hjernedøde politiske dispositioner, hærværk, osv.
Citer:
Ved du hvad. Det er fandme værre end Brixtofte. Det er en skandale uden lige.
|
Ja, det var godt nok åndssvagt at bruge en masse penge på at lukke det eksisterende ungdomshus og åbne et nyt et andet sted.
Citer:
Specielt når de samme mennesker står og hyler op om faldende velfærd osv. med det ene ansigt, mens de nedprioriterer handikappede, hjemløse, skoler, veje og hvad ved jeg, til fordel for voldspsykopater med molotov cocktails og brosten.
|
Hihi. Nu blander du igen tingene sammen som du har lyst til. Genlæs ovenfor.
Citer:
Det var ikke min mening. Han har svindlet for 200 mio. og de skal jo findes et sted. Han fortjener til fulde sin plads i fængslet. Min pointe er bare, helt fra starten, at det der med at dække over "egen folks fejltrin" bestemt ikke kun er noget som de borgerlige gør.
|
Næ, det kan vi godt blive enige om. Idioter findes alle steder i det politiske system, og det er åbenbart menneskeligt at dække over og beskytte dem man er enig med, selv om de måtte have gjort noget dumt. Desværre.
Citer:
Peter B. brugte sgu nok en hel del penge på sig selv. Men han drak næppe op for 150 mio. selvom han sikkert gjorde et godt forsøg.
|
Han efterlod Farum kommune i ruiner, det påvirker i den grad Farum-borgernes liv i praksis, tro mig, jeg kender folk der bor i Farum. De ting du nævnte til sammenligning har altså ikke haft samme virkning i København.