Gå tilbage leveret af  Boliga logo    
Boligdebatten.dk   Boligdebatten.dk > Boligdebatten > Generelt
Opret bruger OSS Søgning Dagens indlæg Marker alt som læst


Svar
 
Emne værktøjer Visningsmåde
  #1 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 06:39 PM
Member
 
Registreringsdato: Dec 2007
Indlæg: 43
Standard Hvor meget af lønnen skal gå til bolig ?

Hey folkens.
Jeg har endnu et begynderspørgsmål.
Hvor meget af ens løn er i orden at bruge på husleje ?
Som en gylden regel.

Jeg overvejer lidt en lejebolig i Østerfælled. Koster omkring 8500 kr månedligt og det er inklusiv forbrug (vand, varme, kabeltilslutning)

Som ny aner jeg ikke hvad der ellers er af udgifter for en 23 årig mand som mig. Any ideas ? har hørt noget om forsikringer osv.

Er der nogen som har en ide om hvad jeg kan forvente.
Mange tak.

Goooooo Danmark(Håndbold).
Besvar med citat
  #2 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 08:46 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jun 2007
Lokation: Østerbro
Indlæg: 2,878
Standard

Vandt Danmark ? Jeg orker ikke at følge med, før evt. finalen

De der Østerfælled lejligheder er ikke helt billige, men det er jo nok det der sker når man "privatiserer". I gamle dage var det PBU (pensionskassen for Børn/Unge pædagoger) som havde det, og der var det så en ren pædagogrede.

Du vil have nogle udgifter til mad, fornøjelser, etc. Har ikke hørt at det skulle være nødvendigt med forsikringer. Hvis ellers du har bare en nogenlunde løn, tror jeg egentlig det er et godt sted.

TV-licens
beboerforening?

Forresten, hvis du kommer forbi, må du meget gerne lige vurdere om det er et godt børneområde, for så vil jeg også være interesseret i at bo der
Besvar med citat
  #3 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 09:22 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Sep 2007
Lokation: 2100
Indlæg: 369
Standard

min umiddelbare vurdering er at det er et udmærket børneområde.. der er legeplads i gården som bruges en del.

Lejlighederne er dog efter min mening ikke optimalt disponeret... den jeg har set har 3 stuer (en slags) en-suite.. dog med mulighed for at lukke døren ind til stuen..
Besvar med citat
  #4 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 09:26 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Sep 2007
Indlæg: 445
Standard

Hey Savio.

Har du undersøgt at prisen skulle være 8500 inkl alt? Jeg har tjekket deres hjemmeside og der står at det er bruttoarealet man udregner kvm.prisen på...Har du ringet og snakket med dem?
Besvar med citat
  #5 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 09:40 PM
Member
 
Registreringsdato: Dec 2007
Indlæg: 43
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Bruno Madsen Se indlæg
Hey Savio.

Har du undersøgt at prisen skulle være 8500 inkl alt? Jeg har tjekket deres hjemmeside og der står at det er bruttoarealet man udregner kvm.prisen på...Har du ringet og snakket med dem?
Den jeg har kigget på er en 55 kvm's lejlighed. Hvor 65 kvm så er Brutto.
Jeg går ud fra at der er noget altan med i de 10 kvm. Ellers virker det lidt underligt, men man ved aldrig med sådan nogle udlejere.

65,3 kvm * 1456 kr = 95.076,8 kr årligt / 12 = 7923 + 770 forbrug = 8693 kr månedligt inkl forbrug.

Jeg ringede og snakkede med den søde dame, og det tal hun gav mig lå lidt under det jeg har udregnet til, så vidt jeg husker.

Peter777. Jeg har en anden lejebolig som jeg måske kan få, og hvis det ikke går som ventet, tager jeg nok ud og kigger på denne her.

Den ekstra udgift jeg har til lejlighed, betyder bare at mine planer om at blive multimilliardær bare skal skrues op i et højere gear

Danmark smadrede Kroatien 30-20. Ret sejt faktisk.
Besvar med citat
  #6 (permalink)  
Gammel 22nd January 2008, 10:22 PM
Junior Member
 
Registreringsdato: Jan 2008
Indlæg: 11
Standard

Du skal også huske en indbosforsikring.. Og El regningen (kunne ikke se den var i lejen allerede) Og tøjvask, hvis du skal vaske i vaskeri =)
Besvar med citat
  #7 (permalink)  
Gammel 23rd January 2008, 08:17 AM
Member
 
Registreringsdato: Dec 2007
Indlæg: 43
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af tøsPigen Se indlæg
Du skal også huske en indbosforsikring.. Og El regningen (kunne ikke se den var i lejen allerede) Og tøjvask, hvis du skal vaske i vaskeri =)
Mange tak. Dvs. forsikring og el. Så vidt jeg har forstået er der fællesvaskeri. Går ikke ud fra at det koster noget.
Besvar med citat
  #8 (permalink)  
Gammel 23rd January 2008, 08:21 AM
Moderator
 
Registreringsdato: Apr 2007
Indlæg: 5,527
Standard

Drift af et vaskeri koster altid noget, men hvem skal betale ?.. og licens, ulykkesforsikring - tjek et budgetskema fra en af de større banker, Nykredit har også et du kan downloade, så kan du bruge det som huskeseddel.
Besvar med citat
Svar


Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Trackbacks are aktiv
Pingbacks are aktiv
Refbacks are ikke aktiv

Lignende emner
Emne Startet af Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor meget kan der høvles af? allou Generelt 7 18th December 2007 06:12 PM
Huskøb - hvor meget kan man låne? vassago Finansiering 10 25th October 2007 11:23 PM
Hvor meget under kan man byde i den nuværende situation? minni80 Generelt 69 11th October 2007 07:01 PM
Hvor meget kan jeg forlange af min mægler perma Generelt 69 19th September 2007 07:34 AM
Prisforhandling på huse. Hvor meget kan man slippe afsted med? Iprdanmark Generelt 70 10th August 2007 07:22 AM



Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 05:04 AM.



Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.