Gå tilbage leveret af  Boliga logo    
Boligdebatten.dk   Boligdebatten.dk > Boligdebatten > Generelt
Opret bruger OSS Søgning Dagens indlæg Marker alt som læst


Svar
 
Emne værktøjer Visningsmåde
  #21 (permalink)  
Gammel 27th February 2018, 02:30 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2009
Indlæg: 784
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Woldby Se indlæg
Må indrømme at jeg smilede en del over at du fremhæver at der kommer en fiskedims en gang om måneden - hvis den slags er værd at fremhæve, må det virkelig være sløje tider derude

That aside - jeg arbejder selv herude, og må indrømme at jeg absolut ikke er fan, trafikken er op af bakke og virker generelt som en betonenklave. Selvom vandet trækker op. Riccos fungerer, og der er (for mig overraskende) mange mennesker. Men det du fremhæver findes alle steder - endda ved Damhustorvet, hvor udvalget endda nok er større, så du må skulle ud i en lille flække for ikke at kunne finde ovenstående.

Jeg tror du har ret, enten er man til det, eller også er man ikke. Man skal ud og se området, for at vurdere om det passer til ens temperament.
Der er mange af tingene vi ikke har på Sydfyn! - men her nu alligevel også dejligt :-)
Besvar med citat
  #22 (permalink)  
Gammel 27th February 2018, 09:06 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Oct 2009
Indlæg: 1,120
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af whocarez62 Se indlæg
Der er mange af tingene vi ikke har på Sydfyn! - men her nu alligevel også dejligt :-)
Det er korrekt, at der ikke findes irmaer på Fyn. Derfor er boligerne noget billigere.
Besvar med citat
  #23 (permalink)  
Gammel 1st March 2018, 08:45 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Aug 2010
Lokation: Teglholmen
Indlæg: 838
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Woldby
Må indrømme at jeg smilede en del over at du fremhæver at der kommer en fiskedims en gang om måneden - hvis den slags er værd at fremhæve, må det virkelig være sløje tider derude

That aside - jeg arbejder selv herude, og må indrømme at jeg absolut ikke er fan, trafikken er op af bakke og virker generelt som en betonenklave. Selvom vandet trækker op. Riccos fungerer, og der er (for mig overraskende) mange mennesker. Men det du fremhæver findes alle steder - endda ved Damhustorvet, hvor udvalget endda nok er større, så du må skulle ud i en lille flække for ikke at kunne finde ovenstående.

Jeg tror du har ret, enten er man til det, eller også er man ikke. Man skal ud og se området, for at vurdere om det passer til ens temperament.
OP spurgte om Teglholmen og jeg beskrev det. Hvad der findes ved Damhustorvet, er jo ikke relevant i den sammenhæng og det er jo heller ikke et nyt kvarter så jeg forstår ikke helt sammenligningen. Forresten er det hele ved at blive renoveret, og det slagteren lider gevaldigt under. Den netto der var førhen er lukket og Pølsemanden er også væk. Et temmelig dødt område i mine øjne, men nok om det.

Teglholmen fungerer som en enklave i byen og jeg tror slet ikke at det er meningen der skal være så stort et handelsliv. Man havde vel ikke placeret bydelen hvor man har, hvis målet var at få den til at minde om Værnedamsvej. Jeg tænker at folk der ønsker det, ikke vælger at bosætte sig på Teglholmen. Jeg synes det er passende hvad der af butikker. Der skal jo også være plads til forskellighed i kvartererne. Vi behøver vel ikke de samme kædebutikker og uhumske grillbarer i alle kvarterer (der er jo snart ikke andet end kædebutikker i Danmark alligevel)
I det nye Sydhavn er der lagt op til arkitektonisk diversitet (det er ikke alle ældre kvarterer hvor det ligeledes er tilfældet) - det er netop mangel på diversitet der indikerer betonenklaver i mine øjne. Det er gået langt værre med Ørestaden netop fordi man har bygget meget højt med enorme mængder af glas, stål og aparte farvevalg.

Og så skal man naturligvis huske at alle kvarterer har været nye. Det har jo engang været sådan at der heller ikke var mange butikker i brokvarterene - der er bare ikke nogen af os der kan huske det - det er jo sådan urbaniseringen finder sted.

Det jeg altid anfægter når talen kommer på nye kvarterer, er at mange der bor i de gamle kvarterer på forhånd stempler de nye og ikke giver dem en chance. På den måde kommer man jo aldrig videre. Det kræver jo noget pionerånd at tro på en udvikling men der er mange reaktionære byboere der har det absolut modsatte.
Men jo...Teglholmen er en smagssag. Nøjagtigt som Nørrebrogade, Tomsgaardsvej, Jagtvej, Amagergade eller Frederiksberg Alle er det

Sidst redigeret af rumguf : 2nd March 2018 kl. 10:54 AM.
Besvar med citat
  #24 (permalink)  
Gammel 12th March 2018, 10:48 AM
Junior Member
 
Registreringsdato: Mar 2018
Indlæg: 2
Standard

Jeg har boet på Teglholmen siden 2014 og er blevet rigtig glad for området.
Der er sket meget på de år vi har været her, men området kan stadig betegnes som under opbygning. Der er byggepladser i gang flere steder og der går nok 3-5 år før det er tæt på at være "færdigt".

For mig er det positive helt klart nærheden til vandet. Man får en helt anden luft og følelse af natur end centralt i Kbh, mens man stadig har kort afstand til byen.

Der er som tidligere nævnt i tråden åbnet en del efterhånden. Konkret ved jeg der er en SPAR og en Lidl på vej på selve Teglholmen i nye byggerier der er under opførsel. Desuden kommer et hotel og en kirke.
Besvar med citat
  #25 (permalink)  
Gammel 26th January 2019, 09:52 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2018
Indlæg: 1,073
Standard

Faldt over denne gamle tråd, og vil give den en konkret og en general kommentar med på vejen:

1) Sluseholmen/Teglholmen var et af de steder, hvor priserne steg allermest i København By i 2018 (3.000 kr/m2), og hvor forventningerne også fremadrettet er mest positive.

2) Det var samspillet mellem a) "tomrummet" ved Engholmene og de manglende broer ud til Sluseholmen b) manglende offentlig transport samt c) placeringen ved "udkanten" af byen, som gjorde at området føltes (for) langt væk.

Alt det er nu under hastig forandring med sammenbygningen af Engholmene/Teglholmen/Sluseholmen, "indkapslingen" af Sluseholmen med to nye bydele på den modsatte side af Sydhavnsgade og 3 metrostationer. Det er samme forvandling, som for Nordhavnen, der om noget føltes endnu mere "isoleret" fra byen for 5 år siden.

Som en anden har nævnt er folk i gennemsnit utroligt glade for at bo derude trods alle de ulemper folk har måttet døje med indtil nu. Og der kommer til at ske meget positivt i de næste år.

(Mine sønner bor i Sluseholmen, og jeg følger området meget tæt.)
__________________
"Boligsiderne er finansverdens pornosider"

Sidst redigeret af maiaibing : 27th January 2019 kl. 05:02 AM.
Besvar med citat
  #26 (permalink)  
Gammel 8th February 2019, 08:44 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Aug 2018
Indlæg: 323
Standard

Enig i at det er et interessant område.

Jeg undrer mig dog over, som en skrev tidligere, at der er ro. Kan det virkelig passe, der er jo byggeri overalt derude?

Desuden nævnes metroen, og ingen tvivl om at den bliver en gevinst for området, men jeg hørte en der arbejder på projektet som tvivler på at den står klar tidligere end 2026.

Jeg ved ikke om der er forhold der gør at metrobyggeriet derude kan gøres mindre støjende end da ringen blev bygget? Hvis ikke, så må man altså regne med at området er støjplaget de næste 6-7 år. Der må også forventes en del byggestøj ved etablering af de nye kanaler på Engholmen.

En anden tanke er at jeg har svært ved at se unge kvinder bo i området indtil der kommer metro eller ordentlig oplyst cykelsti. Cykelturen hjem fra baren, cafeen, biografen, festen på vesterbro, you name it - er simpelthen for skummel. Jeg håber jeg tager fejl, men hvis jeg har ret vil området de næste 6-7 år primært være for unge mænd, børnefamilier og ældre.
Besvar med citat
  #27 (permalink)  
Gammel 9th February 2019, 03:54 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2018
Indlæg: 1,073
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af antibackwards Se indlæg
Desuden nævnes metroen, og ingen tvivl om at den bliver en gevinst for området, men jeg hørte en der arbejder på projektet som tvivler på at den står klar tidligere end 2026.
...
Jeg håber jeg tager fejl, men hvis jeg har ret vil området de næste 6-7 år primært være for unge mænd, børnefamilier og ældre.
1) 2026 er to års forsinkelse! Intet tyder i dag på, at metroen bliver forsinket ifølge seneste opdatering fra Metroselskabet (siger ikke, den åbner på dagen, men det er længe siden der har været forsinkelser af betydning på metroen). Der er nu så meget erfaring med metroudgravningerne, at jeg tror, de store forsinkelser hører fortiden til. Kender ikke status for alle udgravningerne, men dem i Sydhavnsområdet er startet og alle kører indtil videre planmæssigt.

2) Du tager fejl. Folk er pænt trygge i Kgs. Enghave (næst bedste kategori). Formentlig ville tallene være endnu bedre, hvis holmene ikke var slået sammen med resten af Sydhavnen. Knapt 90% piger i området. Det gælder for alle de nye bydele, at der er et overskud af mænd på ca. 10%. Det skyldes, at der er så mange flere piger, der er yngre og studerer, end mænd, og de bor ikke i lejligheder til 5 mio. kr - endnu... Piger er også generelt mindre tilbøjelige til at købe fast ejendom.
__________________
"Boligsiderne er finansverdens pornosider"
Besvar med citat
  #28 (permalink)  
Gammel 17th February 2019, 09:31 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Aug 2018
Indlæg: 323
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af maiaibing Se indlæg
2) Du tager fejl. Folk er pænt trygge i Kgs. Enghave (næst bedste kategori). Formentlig ville tallene være endnu bedre, hvis holmene ikke var slået sammen med resten af Sydhavnen. Knapt 90% piger i området. Det gælder for alle de nye bydele, at der er et overskud af mænd på ca. 10%. Det skyldes, at der er så mange flere piger, der er yngre og studerer, end mænd, og de bor ikke i lejligheder til 5 mio. kr - endnu... Piger er også generelt mindre tilbøjelige til at købe fast ejendom.
Tak for nogle facts!

Forestiller mig bare at cykelturen ned ad Vasbygade efter Dybbølsbro kan virke ret mørk og øde. Som cyklist fra Vesterbro befinder du dig på Vasbygade med hurtigtgående trafik på venstre hånd (som skal krydses), og på højre hånd en tankstation, busparkering, mørkt område med banelegemer og et shelter for hjemløse (iflg google maps).

Kan være ruten via Enghavevej er bedre, selvom den kan være længere.
Besvar med citat
  #29 (permalink)  
Gammel 18th February 2019, 08:40 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2018
Indlæg: 1,073
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af antibackwards Se indlæg
Tak for nogle facts!

Forestiller mig bare at cykelturen ned ad Vasbygade efter Dybbølsbro kan virke ret mørk og øde. Som cyklist fra Vesterbro befinder du dig på Vasbygade med hurtigtgående trafik på venstre hånd (som skal krydses), og på højre hånd en tankstation, busparkering, mørkt område med banelegemer og et shelter for hjemløse (iflg google maps).

Kan være ruten via Enghavevej er bedre, selvom den kan være længere.
Vasbygade er virkelig rædselsfuld. Mange (de fleste?) cykler i stedet langs havnen: Dybbelsbro - Fisketorvet - Alfred Nobels Bro - Teglholmen og Sluseholmen. Dejlig tur i gode og rolige omgivelser.

Med tiden får Enghavevej-ruten en tiltrængt opgradering, ligesom der kommer mange nye boliger langs Sydhavnsgade, men det bliver ikke nogen fav-rute de første mange år. I stedet tager rigtig mange "bagvejen" via kirkegården i dagtimerne - som er langt roligere, hvis de skal direkte nord/sydover.
Besvar med citat
  #30 (permalink)  
Gammel 18th February 2019, 09:27 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Oct 2010
Indlæg: 1,635
Standard

Jeg har skrevet i mange år på dette forum, at jeg tror dette område er en af de bedste investeringer i København og det holder jeg ved. Det er noget af det billigste "vand" du får i byen og det skyldes kun, at området var (og til dels er) en kedelig byggeplads med dårlig offentlig transport. Når holmene hænger sammen, metroen er bygget og der er nok mennesker til, at der åbner mere handelsliv, så kommer det til at koste rigtige penge. 10 år mere så er bussen kørt for alvor.

Vasbygade er noget hø, men der sker også en smule derude. Men det bliver nok aldrig nogensinde en lækker boulevard
Besvar med citat
Svar


Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Trackbacks are aktiv
Pingbacks are aktiv
Refbacks are ikke aktiv

Lignende emner
Emne Startet af Forum Svar Nyeste indlæg
Projektsalg på teglholmen flopper? tjrules Generelt 40 26th September 2013 05:09 PM
Teglholmen udlejning hvem/hvor? andersenpost Generelt lejeboliger 2 4th September 2012 06:12 PM
Hvordan er det at bo i Teglholmen og Sluseholmen ? dktipe Generelt 11 16th December 2010 11:00 AM
Leje i Sluseholmen/Teglholmen RikkeHG Generelt lejeboliger 2 4th November 2010 11:20 AM
teglholmen 72m2 solgt til 1.415.000 2900 Generelt 6 14th January 2009 07:59 AM



Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 11:29 PM.



Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.